תרבות ופנאי

מי רוצה להיות אסטרונאוט? ילדי הדרום נפגשו עם הישראלי השני בחלל

האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה הגיע למפגש עם ילדים ובני נוער מהדרום בפארק קרסו למדע בבאר שבע, וסיפר להם כי השמיים הם בהחלט לא הגבול
מערכת ice | 
איתן סטיבה והילדים בפארק קרסו (צילום בנגו תקשורת)
הישראלי השני ששהה בחלל והראשון בתחנת החלל הבינלאומית, איתן סטיבה, הגיע לפארק קרסו למדע בבאר שבע להרצות בפני ילדים ובני נוער מרחבי הדרום בנושא חקר החלל, חוויותיו האישיות מטיסתו לחלל, הגשמת חלומות ומסר אחד ברור כי אין חלום רחוק מדי.
המפגש התקיים בשיתוף "משימת רקיע" הפועלת לקדם את תחום החלל בישראל באמצעות שיתופי פעולה בינלאומיים ומעניקה ליזמים, חוקרים, תלמידים, מחנכים, סטודנטים לקדם רעיונות חדשניים ולבצע אותם בתחנת החלל ובכך לתרום למחקר, לתעשייה, לחינוך ולתרבות הישראלית.

קבוצת תלמידים מכל חלקי החברה הישראלית, בהם תלמידים מהישובים הבדואיים כסייפה ורהט, לצד תלמידי יסודי וחטיבות ביניים מקרית גת, אופקים ובאר שבע ובנות אולפנה מבאר שבע, זכו להרצאה ומפגש אישי עם סטיבה. בתחילת המפגש שאל סטיבה את הילדים ״מי רוצה להיות אסטרונאוט?״ אך זכה למספר בודד של ילדים שהרימו ידם.
לאחר מכן, החל לתאר לילדים הסקרנים את חוויותיו יוצאות הדופן בחלל. באמצעות מצגת, סרטונים מרתקים ותמונות מרהיבות, הציג את חווייתו הייחודית בחלל ואף ציין כי את טיסתו הוא הקדיש לחברו, האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז"ל. המסר המרכזי אותו העביר לתלמידים במהלך המפגש: "אל תוותרו לחלום. אין חלום רחוק מדי! הגשימו אותו ואל תתנו לאף אחד להגיד לכם שאתם לא מסוגלים. זכרו! תחום המדע וחקר החלל שייך לכולם".
הילדים הציפו את סטיבה בשלל שאלות על חוויותיו בחלל: מה אכלת? לא פחדת? האם היית חוזר לחלל? איך ישנים בעמידה? איך ההרגשה להיות בחלל? אלו ניסויים ערכת בחלל? איך מתכוננים לטיסה כזאת?
בסוף המפגש שאל איתן סטיבה את הילדים שוב את השאלה "מי רוצה להיות אסטרונאוט?". הפעם כמעט כל הידיים באולם היו מורמות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה