תרבות ופנאי

יום הולדת לכנסת: כך חברי הכנסת בחרו לחגוג

לכבוד ציון 74 שנים להקמת הכנסת משכן הכנסת ו"כאן גימל" שיתפו פעולה והקימו אולפן במשכן הכנסת, בו ינוגנו בחירות חברי הכנסת ובחירות המאזינים
מערכת ice | 
הכנסת (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90)
לכבוד יום ההולדת ה-74 של הכנסת שרי הממשלה וחברי הכנסת בחרו את השירים האהובים עליהם. יוזמה זו היא שיתוף פעולה בין הכנסת לרשת "כאן גימל" במסגרתו הקימה התחנה אולפן חגיגי במשכן ובמהלכו יושמעו לאורך כל היום החגיגי בחירותיהם המוזיקליות של חברי הכנסת בשילוב עם בחירת השירים של המאזינים. האמנים הנבחרים ביותר הם: אריק אינשטיין ,נעמי שמר, חווה אלברשטיין ושלמה ארצי.
יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה בחר את השיר "הנני כאן" של יהורם גאון והסביר את בחירת השיר כך: "השיר מתאר את תלאותיו של האוהב שרגליו פצועות והוא עורג לירושלים". עוד הוסיף אוחנה כי "ירושלים היא העיר והסמל לכל מה שעליו חלמנו ואליו כיספנו, צמד המילים הנני כאן ליוו את נאום הבכורה שלי עם כניסתי לכנסת".
ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר את השיר "שלום לך ארץ נהדרת" והוסיף ש"אין כמו ארץ ישראל" ויושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד בחר את "שיר אחרי מלחמה" ופירט "אהבה ותקווה, חיילים שחוזרים מהקרב. שיר שמספר את הסיפור הישראלי, את ההקרבה והציפייה שהכול יחזור להיות טוב".
סמנכ"ל מחלקת הרדיו בתאגיד השידור "כאן" לי-אור אברבך מוסר: "הבית של המוזיקה הישראלית מגיע אל משכנה של הדמוקרטיה הישראלית. כאן גימל כתחנה ציבורית משקפת בשידוריה את היצירה הישראלית על גווניה ועושרה ומקדמת את היוצרים הישראלים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה