תרבות ופנאי

טקס האוסקר 2023: האם הגיע זמנו של האנדרדוג לזהור?

רשימת המועמדים לטקס פרסי האוסקר של שנת 2023 כבר כאן והיא מציגה לא מעט הפתעות, גיוון ובעיקר סימן מובהק לכך שזה כנראה הולך להיות טקס דיי משעמם
מערכת ice | 
ג'ימי קימל. אוסקר 2017 (צילום יח"צ)
בעוד כשבועיים וחצי מיטב הביצה ההוליוודית תגיע לטקס היוקרתי של האוסקר וכולנו בבית תקווה שגם השנה נקבל רגע לא מתוסרט ותלוש מהמציאות כמו הסטירה של וויל סמית' משנה שעברה - אחרת מה העניין בשידורו של הטקס הארוך ביותר בעולם לקהל "מעוניין"?
לקראת הטקס, שייערך ב-12 למרץ, מארגני הטקס פרסמו היום את רשימת המועמדים הרשמית והמצומצמת - זו שכנראה כן תשודר לצופים ברחבי העולם לצד רשימה ארוכה נוספת בה לא יכריחו אותנו לצפות. השמות ברשימה כמעט ואינם מפתיעים כלל אך יש גם כמה שמות שכנראה לא הכרנו כאן בארץ. כמו כן, באותה נשימה ההפקה מכריזה שג'ימי קיבל יחזור השנה שוב בתור המנחה, לאחר שקיבל את התפקיד גם בשנת 2017.
בקטגוריה המובילה והמעניינת ביותר - הסרט הטוב של השנה - מועמדים לא פחות מעשרה סרטים: 'אווטאר: דרכם של המים', 'אלביס', 'הפייבלמנים', 'טופ גאן: מאווריק' ועוד. כל השאר ברשימה הם מעט פחות מוכרים אך הם גם הכי מובילים מרשימת המועמדויות. כמובן שהמפתיע הגדול כאן הוא 'טופ גאן', סרט ההמשך המצופה של טום קרוז ל'אהבה בשחקים'.
בקטגוריות של השחקן הטוב ביותר נוכל למצוא שמות שכבר כיכבו באותה רשימה בטקס גלובוס הזהב, בהם ברנדן פרייזר שעושה קאמבק מטורף בסרט 'הלוויתן', אוסטין באטלר בסרט 'אלביס' שגורף לא מעט שבח ועוד. בקטגוריית השחקן הטוב ביותר בתפקיד משנה השמות הם פחות נוצצים, אך מגוונים.
בגזרת השחקנית הטובה ביותר יש לא מעט התרגשות. לצד הבחירה המובנת בקייט בלאנשט הוותיקה בסרט 'טאר' ואנה דה ארמאס על הגילום של מרלין מונרו בסרט של נטפליקס על חייה, נמצא גם את השחקנית הוותיקה האסייתית מישל יאו שמציגה גיוון ברשימה.
יאו היא לא היחידה וישנה נציגות אסייתית גם בקטגוריית שחקנית המשנה הטובה ביותר, בה נראה את הונג צ'או ששיחקה לצד של פרייזר ב'הלוויתן'. לצדה מועמדות גם אנג'לה באסט על תפקידה בסרט השני של 'הפנתר השחור' מבית מארוול וגם ג'יימי לי קרטיס. 
למרות השמות הנוצצים, מי שמוביל את סך המועמדויות הגבוה ביותר הוא הסרט "הכול בכל מקום בבת אחת" עם 11 מועמדויות בשלל קטגוריות. אחריה נמצאות "רוחות אינישרין" ו"במערב אין כל חדש" עם 9 מועמדויות. בעת זו לא ידוע אם ישנה נציגות ישראלית מובהקת בין הרשימות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה