תרבות ופנאי

טרגדיה: אחת היוצרות האהובות בישראל הלכה לעולמה בגיל 65

אחרי שנים של מאבק במחלה קשה, הסופרת תמר גלבץ הלכה לעולמה. בשנת 2000 התגלה אצלה סרטן מסוג סרקומה. היא נותחה ומגופה הוצאו הטחול, כליה אחת, חצי סרעפת וחלק מהמעיים
מערכת ice |  1
תמר גלבץ (צילום מהיוטיוב סופרים קוראים)
הסופרת המוכרת, תמר גלבץ, הלכה היום (שלישי) לעולמה אחרי שנים של מאבק במחלה קשה. בשנת 2000 התגלה אצלה סרטן מסוג סרקומה. היא נותחה ומגופה הוצאו הטחול, כליה אחת, חצי סרעפת וחלק מהמעיים.
גלבץ שנפטרה בגיל 65, נולדה בתל אביב וגדלה בתל אביב, באר שבע וחיפה. סבה וסבתה היו רופאים. סבה, שמעון גלבץ, היה רופא, פעיל ציוני ומראשי תנועת החלוץ ברוסיה. אביה, אביגדור גלבץ, היה מהנדס ריתוך, ודודה היה עיתונאי התיאטרון והבידור, ג. עיטור.

תמר גלבץ שירתה בצה"ל ככתבת צבאית, ולמדה ספרות אנגלית וקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב. היא החלה את הקריירה העיתונאית שלה כמבקרת הסרטים של כל העיר הירושלמי, עבדה במוסף הארץ בחדשות ובהעיר, שם הייתה כתבת ועורכת עמודי תרבות. עוד עבדה במעריב כעורכת בכירה, הייתה ממקימי המוסף תרבות מעריב, ושימשה כמבקרת הטלוויזיה של העיתון. כמו כן היא כתבה את סדרת הטלוויזיה "פלורנטין" והייתה עורכת תוכנית התרבות "המעגל הקטן" של גל אוחובסקי בערוץ 2.
גלבץ היא כלת פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים 2008. באותה שנה היה מועמד ספרה "מקופלת" לפרס ספיר. גלבץ התגוררה בתל אביב, והייתה אם לבת מנישואיה בעבר לרונן בן טל, מוזיקאי ובעלים של אולפני סאונד. אחיה הוא המוזיקאי והמתרגם שמעון גלבץ.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תמר
    יעקב 11/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יהי זכרה ברוך
    סגור