תרבות ופנאי

טרנטינו גזען? זו הביקורת הקשה מכוכב מארוול: "לבן בטירוף"

קוונטין טרנטינו מבהיר את דעותיו בנוגע לסרטי מארוול, שסוחפים בשנים האחרונות את הוליווד ומכריז שהשחקנים הם לא הכוכבים, אלא הדמות שלהם. דבריו כמובן עוררו זעם בקרב כוכב מארוול ממוצא אסייתי - האם האשים את טרנטינו בגזענות?
מערכת ice | 
קוונטין טרנטינו (צילום shutterstock/ Andrea Raffin)
בריאיון חדש בפודקאסט הבמאי האגדי קוונטין טרנטינו חשף את דעותיו בנוגע לסרטי גיבורי העל שמציפים בשנים האחרונות את הוליווד. ממש כמו הבמאי מרטין סקורסזה, טרנטינו לא ממש אוהד את הסרטים הללו ואפילו יוצא נגד השחקנים שלוקחים בהם חלק. כעת אותם השחקנים יוצאים נגד הבמאי ואפילו מאשימים אותנו באופן מסווה בגזענות.
בפודקאסט טרנטינו הסביר שהוא לא מעריץ גדול של אותם סרטי מארוול, אף שבילדותו הוא אהב מאד את הקומיקס ואפילו היה נהנה מהסרטים אם היו משוחררים אז. כעת, הוא אומר, שהוא מבוגר מדיי בשבילם ולא מתלהב מהם. יתרה מכך, הוא מוסיף שעקב הריבוי בהם לא נותר מקום עבור סרטים נוספים. 
הוא מפרט ואומר שהוליווד עוברת שינוי בדמותה של מארוול ושהשחקנים נהיים מפורסמים בזכות הדמויות שלהם, אך זה לא הופך אותם לכוכבי קולנוע. משמע, הדמות היא הכוכב ולא השחקן. 
שחקני מארוול לא נשארו חייבים והראשון לדבר היה השחקן האסייתי סימו ליו, ששיחק את התפקיד הראשי בסרט "שאנג צ'י" בשנה שעברה עם קאסט בולט ומגוון של שחקנים אסייתיים נוספים. ליו הגיב לדבריו של טרנטינו בטוויטר וטען שאם זה היה תלוי בהם, הוא מעולם לא היה מקבל את ההזדמנות לשחק תפקיד ראשי בסרט בתקציב של 400 מיליון דולר. 
לכך הוסיף שעל אף שהוא מעריץ את טרנטינו וסקורסזה, אין להם הזכות להתנשא מעליו או מעל אחרים. לכך הוסיף שהוא גאה להיות חלק מהסטודיו של מארוול, אשר נותן מקום למגוון של שחקנים. את הציוץ סיים באומרו ש"תור הזהב" של הוליווד היה נהדר, אך הוא גם היה מאד "לבן". 
בעת זו טרם נרשמה תגובה נוספת מצדם של שחקני מארוול אחרים אבל בהתאם לדבריו של הבמאי, ספק שייקח הרבה זמן עד שהן יגיעו. 
כזכור לאחרונה נודע שתכניותיו של טרנטינו לביים את סרטו העשירי והאחרון השתנו וייתכן שהוא יביים סדרת בת 8 פרקים במקומה. בעת זו לא ברור האם דבריו של טרנטינו הם הרקע להחלטה הזו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה