תרבות ופנאי

בגיל 86: וודי אלן יוצא בהצהרה מפתיעה

הבמאי הוותיק והנוירוטי וודי אלן מרגיש מיצוי מעולם התרבות, ומכריז כי הסרט שהוא עובד עליו כעת, יהיה הפרויקט הקולנועי האחרון שלו

מערכת ice |  1
וודי אלן (צילום ויקיפדיה)
הבמאי האייקוני וודי אלן שהוציא בחייו מספר חסר תקדים של יותר מ-50 סרטים, הודיע כי הוא יפרוש מעשיית הקולנוע לאחר יציאת סרטו הבא. הקולנוען בן ה-86 אמור להתחיל בהפקה של הסרט האחרון שלו בסתיו הקרוב, ואמר לעיתון ספרדי שהוא מתכנן שזה יהיה האחרון שלו.
בראיון ל-La Vanguardia לקראת Wasp 22, שיצולם באירופה, אמר אלן: "הרעיון שלי, באופן עקרוני, הוא לא לעשות יותר סרטים ולהתמקד בכתיבה". הוא הוסיף שהפרויקט הבא שלו יהיה רומן.
בקריירה הארוכה שלו, אלן קיבל שיא של 16 מועמדויות לאוסקר לתסריט הטוב ביותר. הוא זכה בארבעה פרסי אוסקר, כולל אחד לבמאי הטוב ביותר עבור "הרומן שלי עם אנני" (1977). למרות הצלחתו, הוא תמיד נודע בשל התנערות מטקסי פרסים.
בשנים האחרונות הוא נמצא ברשימה השחורה של רבים בעקבות האשמות שהעלתה בת זוגו לשעבר מיה פארו לפיהן התעלל בילדם. אלן תמיד הכחיש את ההאשמות והמשיך לעבוד.
 
לפני כשלושה חודשים שוחח עם השחקן אלק בולדווין והביע את אכזבתו מעולם הקולנוע של היום. "עכשיו, אתה עושה סרט ואתה מקבל כמה שבועות בבית קולנוע, אולי שישה שבועות, ארבעה שבועות, מה שלא יהיה. ואז זה עובר ישר לסטרימינג או ישר לתשלום לפי צפייה, ואנשים אוהבים לשבת בבית עם המסכים הגדולים שלהם ולצפות בו במכשירי הטלוויזיה שלהם". כתוצאה מכך, הוא אמר, "זה לא כל כך מהנה לי".
 
כזכור, וודי אלן נשוי לסון-יין שהיא בתו המאומצת של בת זוגו לשעבר מיה פארו, שהאשימה אותו לאחר שנפרדו בתקיפה מינית של דילן בתם הקטנה, כשהייתה בת שבע. על אף שהמשטרה החליטה לאחר חקירה לא להגיש כתב אישום, נפגע מעמדו הציבורי של וודי אלן, בעיקר, בצפון אמריקה. בעקבות תנועת ה-Me Too סרטיו זוכים לכתף קרה מצד תעשיית הסרטים האמריקנית והוא יוצר סרטים בעיקר עבור הקהל האירופאי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גאון
    שמעון 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 2
    האמריקאים מפסידים סרטים של גאון בגלל התעסקות בספקולציות שאפילו כת אישום לא הוגש עליהם
    סגור