תרבות ופנאי

וודי אלן מתכונן לסוף: האם זה הפרויקט האחרון שלו?

הבמאי הוותיק והנוירוטי וודי אלן מרגיש מיצוי מעולם התרבות, אם כי תמיד שימח ליצור עוד סרט לאוסף. "הריגוש לא כמו של פעם, אבל לא אתנגד לעוד סרט או שניים"
מערכת ice | 
וודי אלן (צילום ויקיפדיה)
אחד מהיוצרים והבמאים הגדולים בהיסטוריה של הקולנוע, וודי אלן, חשף כי גם בגיל 86 הוא ממש לא מתכנן לנוח, גם לאחר שהוציא מתחת ידו יותר מ-50 סרטים. בשיחה עם אלק בולדווין בשידור חי באינסטגרם, וודי אלן אמר שהוא מתכנן לביים "עוד סרט אחד או שניים".
מבלי לחשוף יותר מדי פרטים על הפרויקט, אלן אמר שהוא יביים סרט שיצולם בפריז בסוף הקיץ או בתחילת הסתיו. נזכיר כי סרטו האחרון היה "הפסטיבל של ריפקין", שיצא בשנה שעברה והכניס רק 2.3 מיליון דולר, בין היתר עקב מגבלות הקורונה.
עם התכנון, הבמאי הוותיק אמר כי "הריגוש חלף" בגלל הדעיכה של החוויה התיאטרלית, לדבריו. עוד לפני הקורונה, אמר אלן, הסביבה כיום פחות מאפשרת לייצר אירוע תרבותי בעל משמעות ממשית כמו פעם. "כשהתחלתי, היית עושה סרט והוא היה נכנס לבתי קולנוע בכל הארץ, ואנשים היו באים במאות כדי לצפות בו בקבוצות גדולות על מסך גדול", אמר.

"עכשיו, אתה עושה סרט ואתה מקבל כמה שבועות בבית קולנוע, אולי שישה שבועות, ארבעה שבועות, מה שלא יהיה. ואז זה עובר ישר לסטרימינג או ישר לתשלום לפי צפייה, ואנשים אוהבים לשבת בבית עם המסכים הגדולים שלהם ולצפות בו במכשירי הטלוויזיה שלהם". כתוצאה מכך, הוא אמר, "זה לא כל כך מהנה לי".
אלן שיתף באורח חייו הנוכחי, "אני לא צריך לסבול בחוץ בחורף הקר או בקיץ החם, לקום ב-5 בבוקר ולקבל החלטות כל היום. אני בבית ואין שום דבר שאני צריך לעשות מלבד להתאמן על קלרינט ולכתוב. הייתי בבית וכתבתי הרבה. כתבתי הרבה מחזות…חשבתי לעצמי, 'מה אם לא אעשה סרט? זו דרך נחמדה לחיות.' וחשבתי, 'טוב, אולי אני אעשה עוד אחד או שניים'".
 
כזכור, וודי אלן נשוי לסון-יין שהיא בתו המאומצת של בת זוגו לשעבר מיה פארו, שהאשימה אותו לאחר שנפרדו בתקיפה מינית של דילן בתם הקטנה, כשהייתה בת שבע. על אף שהמשטרה החליטה לאחר חקירה לא להגיש כתב אישום, נפגע מעמדו הציבורי של וודי אלן, בעיקר, בצפון אמריקה. בעקבות תנועת ה-Me Too סרטיו זוכים לכתף קרה מצד תעשיית הסרטים האמריקנית והוא יוצר סרטים בעיקר עבור הקהל האירופאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה