תרבות ופנאי

אחרי 19 עונות: המגישה השנויה במחלוקת נפרדה בדמעות מהטלוויזיה

אחרי 19 עונות של אלן דג'נרס על המסך, נפרדה המגישה הפופולרית בדמעות: "מקווה שעוררתי בכם השראה להיות עצמכם"
מערכת ice |  9
אלן דג'נרס עם ג'ניפר אניסטון בתוכנית האחרונה (צילום צילום מסך)
מגישת הטלוויזיה הפופולרית אלן דג'נרס נפרדה אתמול בערב (חמישי) בדמעות מתוכנית האירוח שלה, לא לפני שאמרה שהתוכנית "שינתה את חיי לנצח". דג'נרס פתחה את השעה האחרונה של "המופע של אלן דג'נרס" בדיון ב'התקדמות' שנעשתה מאז תוכנית הבכורה שלה בשנת 2003, וציינה שהיא "לא יכלה לומר 'הומו' בתוכנית" כשהיא התחילה או להתייחס לנושא.
דג'נרס ציינה כי הייתה התנגדות לתוכנית ושמעטים נתנו לה סיכוי לשרוד, דג'נרס הבטיחה שהיא לא תיעלם להרבה זמן. "היום זה לא סוף למערכת יחסים שלי עם הקהל, זה יותר הפסקה קטנה", אמרה. "בכל מקרה, אני מסכימה לכם לראות תוכניות אירוח אחרות עכשיו." התוכנית שילבה קטעים מתוך 3,200 הפרקים שעשתה דג'נרס לאורך השנים, כולל ההודיה שלה לקהל בדמעות לאחר הקלטת הפרק הראשון שלה, כמו גם נקודות שיא אחרות בקריירה שלה, כמו הנחיית טקס פרסי האוסקר וקבלת פרס מארק טווין ומדליית החירות הנשיאותית.
האורחים של דג'נרס כללו את ג'ניפר אניסטון, שהייתה האורחת הראשונה שלה כשהתוכנית עלתה. אורחים נוספים היו בילי אייליש והזמרת פינק. "את עוזרת לאנשים למצוא את השמחה שלהם", אמרה פינק, שגם הופיעה. דג'נרס הודתה לצוות ולמפיקים שלה, כמו גם לקהל הנאמן שלה. "אם עשיתי משהו ב-19 השנים האחרונות, אני מקווה שעוררתי בכם השראה להיות עצמכם - האני האמיתי והאותנטי שלכם".

לא היה אזכור בפרק האחרון למחלוקת שהתעוררה בנוגע לתוכנית בשנים האחרונות, כולל דיווחים על תרבות רעילה שגרמה לדג'נרס לפרסם התנצלות בפני הצוות שלה ב-2020. בכל פרק הייתה חותמת דג'נרס את השידור במשפט: "היו אדיבים זה לזה". למרות זאת, היו שמועות רבות על התנהלותה הלא אדיבה כלפי עובדי ההפקה ובמציאות בכלל. בראיון שהעניקה בשנת 2018 הגיבה דג'נרס לשמועות בטענה כי הן כוזבות ואמרה: "רצוני היחיד הוא שכולם יהיו שמחים וגאים במקום עבודתם, ואם לא, שלא יעבדו פה".
במרץ 2020 פרסם הקומיקאי קווין פורטר ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו כינה את דג'נרס "אחת הנשים המרושעות ביותר בעולם", והזמין את עוקביו לפרסם סיפורים אמיתיים בהם אלן התנהגה ברשעות לאנשים. הציוץ צבר תאוצה ועשרות אלפי אנשים צייצו מחדש, לחצו "אהבתי" ושיתפו את סיפוריהם.
ביולי 2020 פרסם אתר החדשות BuzzFeed News מספר כתבות בהן עובדי הפקה לשעבר האשימו באופן אנונימי את התוכנית על היותה "סביבת עבודה רעילה". בין האשמות נכללו תלונות על הטרדות, ביניהן גם הטרדות מיניות, פיטורין שלא כדין, גזענות ואיומים. רוב ההאשמות יוחסו למפיקי התוכנית ולא לדג'נרס עצמה, אולם על פי העדויות בכתבות עלה מספר עובדים ספגו ממנה יחס משפיל, ושנאסר על העובדים לפנות לדג'נרס אם יפגשו בה במשרדים. בסוף אותו החודש פרסמה דג'נרס מכתב התנצלות לעובדי ההפקה. אולפני האחים וורנר פתחו בחקירה שבסופה פוטרו 3 מפיקים בכירים ושינויים נוספים נעשו בתוכנית.
 
בפרק פתיחת העונה ה-18 של התוכנית ששודר בספטמבר 2020, נשאה דג'נרס מונולוג בו לקחה אחריות והתנצלה בפני עובדי ההפקה על ההתרחשויות המדוברות. נתוני הרייטינג של פרק הפתיחה שברו שיא של 4 שנים, אולם לאורך העונה צנח הרייטינג ב-43%, נתון שמעיד על הפחתה של למעלה ממיליון צופים.
"The Ellen DeGeneres Show" מופץ על ידי Warner Bros. Television, שבדומה ל-CNN, היא יחידה של Warner Bros. Discovery. התוכנית שתתפוס את מקומה היא "The Kelly Clarkson Show" בתחנות שבבעלות NBC שמובילות את התוכנית, כולל ניו יורק, לוס אנג'לס ושיקגו, שלושת שווקי הטלוויזיה הגדולים בארה"ב.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    מתי נראה את חסון מ ערוץ 13 מתפטרת......
    מזרחי אלי 05/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשה לראות את הערוץ שהיא עוד שם.. הזוייה ..
    סגור
  • 8.
    היא אכן שנויה במחלוקת אבל לפני שאתם מפיצים שנאה לכל כיו
    גברת 05/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תשכחו שהיא עשתה גם דברים טובים והיא הנחתה את התכנית בצורה משעשעת ביותר
    סגור
  • 7.
    כמה נתונים
    נוצץ 05/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למפיקים שפוטרו היו נטיות חד מיניות והם ניצלו את מעמדם נגד אנשים תמימים. אלן דג'נרס צברה עושר אגדי מהתכנית שאותה גם הפיקה, מה שאפשר לה להתחתן עם אוסטרלית צעירה ואטרקטיבית מאוד (מי ששיחקה את "אלי מקביל"). התכנית התקיימה מספר עונות יותר מדי, עם ריקודים עבשים ומוסר כפול. ברוך שפטרנו מעונשה.
    סגור
  • 6.
    כן 500 מיליון
    שווה 05/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי 19 שנה וחצי מיליארד דולר'ס
    סגור
  • 5.
    זבל דוחה בכל הפרמטרים (ל"ת)
    איל 05/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    לכי תאכלי פות! עכשיו יהיה לך הרבה זמן (ל"ת)
    אהרון 05/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תוכנית רדודה מנחה רדודה ושחצנית שהשתן עלה לה לראש (ל"ת)
    אימא 05/2022/27
    הגב לתגובה זו
    19 3
    סגור
  • 2.
    דג׳נרס
    מנדבה 05/2022/27
    הגב לתגובה זו
    17 0
    יצור דוחה . סמנית תרבות במזבלה האמריקאית
    סגור
  • 1.
    בשעה טובה (ל"ת)
    חציל 05/2022/27
    הגב לתגובה זו
    15 2
    סגור