תרבות ופנאי

יורשיו של לאונרד כהן עשו קופה: בכמה נמכרו שיריו?

לאחר שיורשיו של דיוויד בואי עשו את הצעד שייתן להם ראש שקט וכסף ביד, גם יורשיו של יוצר 'הללויה' מכרו את קטלוג שיריו הנדיר לקרן 'היפנוזיס'
מערכת ice | 
לאונרד כהן (צילום ויקיפדיה)
חברת ההפקות Hipgnosis Song Management הודיעה על רכישת הקטלוג של האמן והמלחין היהודי-קנדי האגדי, לאונרד כהן. Hipgnosis רכשה את הבעלות על כל 278 השירים שכתב לאונרד כהן בחייו. מתוך 278 היצירות הללו, 127 שירים הם מתוך הקטלוג Stranger Music של לאונרד כהן, שעבורו רכשה Hipgnosis את חלקו של הכותב בתמלוגים.
הקטלוג של Stranger Music משתרע מתחילת הקריירה של כהן ועד לשנת 2000 וכולל סך של 211 שירים. חלק ההוצאה לאור ביצירות אלו נמצא בבעלות Sony Music Publishing. קטלוג זה כולל את הלהיט האלמותי 'הללויה', שזכה ליותר מ-300 גרסאות כיסוי, ומכר כסינגל כמעט 10 מיליון עותקים, בנוסף ליותר מ-5 מיליארד השמעות בכל שירותי ההאזנה.
Hipgnosis רכשה גם את הבעלות על 100% מזכויות היוצרים - כולל זכות המוציא לאור וזכות הכותב - על התמלוגים בקטלוג Old Ideas, המורכב מ-67 שירים בתוספת יצירות אחרות שכתב לאונרד כהן משנת 2001 ועד מותו בשנת 2016, בגיל 82. סה"כ שווי הקטלוג מוערך במאות מיליוני דולרים, ככל הנראה מחיר הנע בין הקטלוג של דיוויד בואי שנמכר ב-250 מיליון דולר, לזה של ברוס ספרינגסטין שנמכר בחצי מיליארד.
כידוע, מכירת קטלוג שירים של זמרים הפך לדבר שבשגרה בשנים האחרונות, ולאחר מספר מכירות של זמרים עוד בחייהם, כמו בוב דילן, ברוס ספרינגסטין, פול סיימון ועוד, גם יורשיהם של זמרים שאינם עוד מכרו את הקטלוג שלהם, ועשו זאת לאחרונה גם יורשיו של דיוויד בואי, שבינואר האחרון  מכרו את קטלוג השירים שלו לחברת וורנר, תמורת סכום של יותר מ-250 מיליון דולר. הקטלוג המיתולוגי כולל 26 אלבומים המקיפים שישה עשורים של יצירה.
עבור אותם אמנים מבוגרים מדובר בסוג של תכנון עיזבון: הם חוסכים בכך מיורשיהם את הצורך לנהל נכס כה יוקרתי ומסובך, ומביא להם במקום זה ערימה של כסף ביד. וכנ"ל לגבי יורשי האומנים שנפטרו, שבמקרים כמו של לאונרד כהן ובואי, הם מעדיפים לנהל סכומי כסף גדולים מאשר לנהל קטלוג מבוקש ולהתעסק עם זכויות היוצרים שלו ועוד עניינים שוטפים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה