קריפטו

מירוץ כריית הקריפטו: המדינה שמקימה מרכז שני תוך שנה וחצי

עומאן משיקה מרכז כריית קריפטו בשווי של 350 מיליון דולר. מדובר במתקן כריית הקריפטו השני שקם במדינה, לאחר שהמתקן הראשון הוקם בנובמבר 2022

מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
כפי שדווח על ידי כלי תקשורת מקומיים, השלטונות של עומאן השיקו  מרכז כריית מטבעות קריפטוגרפיים שני במדינה לאחר שהמרכז הראשון שהוקם בנובמבר 2022 (בשווי של כמעט 390 מיליון דולר). השקעה משולבת של 740 מיליון דולר צפויה להעצים בצורה משמעותית את הכלכלה הדיגיטלית המקומית, לספק הזדמנויות עבודה רבות לתושבים ולהציב את המדינה כמרכז אירוח וכרייה עולמי של נתונים.
עומאן נמצאת בחצי האי ערב והיא גובלת באיחוד האמירויות ומנכ"ל החברה שהקימה את שני המרכזים, רמז שצפויה לקום בעתיד הקרוב רשת רחבה יותר של מרכזים. הפרויקט כבר יצא לפועל וכולל יותר מ2,000 מכונות והשאיפה להוסיף עוד 15,000 מכשירים נוספים עד חודש אוקטובר. בנוסף ציין מנכ"ל החברה כי מרכזי קריית הקריפטו הללו יעשו שימוש בתשתיות מקומיות והן עתידות להעצים את הכלכלה המקומית.
מדינה נוספת שנכנסה לתעשיית קריית הקריפטו היא קירגיזסטן אשר ממוקמת במרכז אסיה. במסגרת המהלך הממשלה המקומית השקיעה כ- 20 מיליון דולר לבניית מתקן כזה. בנוסף, היא תמוקם קרוב לתחנת הכוח הידרו קמבר-אתא-2, כך שתוכל להשתמש באנרגיה מופרזת מהתחנה. נשיא המדינה מסר בתגובה כי בניית המתקן אמורה להסתיים ברבעון השני של 2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה