קריפטו

בנק הפועלים נושם לרווחה: התביעה במיליון שקל בגלל הביטקוין נמחקה

אחרי מאבק משפטי של שנתיים, פנסיונרית שתבעה את הבנק בגין סירובו להפקיד כמיליון שקל, אותו הרוויחה מהשקעה בביטקוין, החליטה שלא להמשיך עם התביעה
מערכת ice | 
תביעת ענק נגד בנק הפועלים (צילום pexels, יחצ גדי דגון, Magma Images)
בשנת 2013, אסתר פרימן, דיירת בדיור מוגן בת 71, השקיעה 10 אלף שקל במטבע הדיגיטלי ביטקוין ועם הזינוק המרשים שהגיע בשנים שלאחר מכן - הגיעו רווחיה לכמיליון שקל. אלא שבנק הפועלים, בו הפנסיונרית לקוחה מזה כ-40 שנה, סירב להפקיד לה את הכסף ועל כך היא תבעה אותו.
בנק הפועלים טען מצדו כי "מאפייניהם של מטבעות וירטואליים מאפשרים העברתם באופן אנונימי ובלתי מפוקח, פעמים רבות תוך עקיפת הצורך בשימוש בגורמים הפיננסיים עליהם חל משטר איסור הלבנת הון ומימון טרור, ומשכך מדובר בפעילות בעלת מקדם סיכון גבוה בנוגע להלבנת הון ומימון טרור".
ובכן, היום (ראשון), לאחר שיחות מרובות בין הבנק לפרימן, כאשר בהפועלים נבצרו בעמדתם המקורית - סוכם על מחיקת התביעה וכל צד ישלם את את ההוצאות המשפטיות של עצמו. מבנק הפועלים נמסר: "התביעה נגד הבנק נמחקה. הבנק פעל מלכתחילה בהתאם לחובותיו על פי דין לרבות חוק איסור הלבנת הון".
מדובר על מקרה נדיר, אבל  כזה שמעלה את השאלות לגבי הסדרת הרגולציה בתחום מטבעות הקריפטו. עו"ד שאול ציוני, בא כוחה של פרימן מסר לכלכליסט: "מסיבות שונות ההליך הפך ללא רלוונטי ולכן התביעה נמחקה בהסכמה. אבקש לציין כי המדינה התחייבה לאחרונה (לא בהליך הנוכחי-ל.ד) להקים מנגנון שיסדיר העברת כספים מחו"ל לצורך תשלום מסים ושהיא הצהירה בפני בית המשפט העליון כי העניין נמצא ב'ישורת האחרונה'".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה