קריפטו

האם עליית הביטקוין היא תחילתו של בום קריפטו חדש?

הזינוק הצפוי של הביטקוין ליותר מ-30,000 דולר ליחידה הוא רק ההתחלה, ולפחות סימן להתאוששות של סקטור הקריפטו אחרי שנה קשה של שערוריות ונזקים לחברות בתחום
מערכת ice |  2
קריפטו (צילום shutterstock)
הולגר זשאפיץ, אנליסט פיננסי בולט, צייץ לאחרונה כי הזינוק של ביטקוין ליותר מ-30,000 דולר הוא רק ההתחלה, ויידרש הרבה יותר מזה כדי לתדלק התאוששות קריפטו מתמשכת.
ההערות של זשאפיץ מגיעות על רקע מצבה של תעשיית קריפטו שהתמודדה עם מהומה משמעותית במהלך השנה האחרונה, כולל ירידה של 87% לאחרונה במימון הון סיכון לסטארט-אפים של קריפטו ובלוקצ'יין, ברבעון הראשון של 2023.
שערוריות הקריפטו של השנה שעברה וקריסתן של כמה חברות סטארט-אפ גדולות הותירו את התעשייה במצב של אי ודאות.
בעוד שזשאפיץ מכיר בכך שהריבאונד של הביטקוין עשוי להיות התחלה של משהו חדש, הוא לבדו לא יכול לבטל את הנזק מהשפל הקודם. בדיקה רגולטורית ופעולות אכיפה בארה"ב סיבכו עוד יותר את השוק, וכישלונם של בנקים ידידותיים לקריפטו קטע את הקשרים החשובים עם המערכת הפיננסית בארה"ב.
אחד האתגרים הדחופים ביותר עבור מגזר הקריפטו הוא הירידה המשמעותית במימון סיכון. ברבעון הראשון של 2023, סטארט-אפים של קריפטו ובלוקצ'יין גייסו רק 900 מיליון דולר, המהווה ירידה של 87% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ירידה זו עוררה חששות לגבי סיכויי הצמיחה של המגזר הנאבק בעקבות כשלים גדולים כמו אלו של FTX וצלסיוס.
למרות האתגרים, ישנם סימנים להתקדמות בענף. את'ריום השלים בהצלחה שדרוג רשת, לצד סופו הפוטנציאלי של מחזור המדיניות המוניטרית המתהדק, עשוי ליצור תנאים נוחים משמעותית לחיזוק קריפטו.
כפי שמציע זשאפיץ, העלייה של ביטקוין ל-30,000 דולר עשויה להיות רק ההתחלה, והתאוששות חזקה ומתמשכת יותר תהיה תלויה ככל הנראה במגוון גורמים שמתרחבים מעבר לביצועים של מטבע קריפטוגרפי בודד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שומר נפשו ירחק. (ל"ת)
    ליבלה 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    קריפטו הוא העתיד הבלתי נמנע
    ג’יימס הודלר 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המפלצת המבוזרת בעלת אלף הראשים, ממשלות בנקים ועסקים חרדתיים יעשו הכל כדי להוריד את ראשיה, אבל הם לא יכולים. ביטקוין, Defi, וWeb3 כאן כשי להשאר ולנצח את המערכת הבנקאית המיושנת, המסובכת והרקובה. השאלה היא רק של זמן, והתשובה היא - שנה, שנתיים, להתרוממות הבאה.
    סגור