קריפטו

ביטקוין בשירות הטרור: חמאס יצליח לקבל תרומות בקריפטו?

ארגון הטרור החמאס מנסה שוב לקבל כספים דרך מטבעות דיגטליים ויוצא בקול קורא לתרומות ביטקוין. לפי משרד האוצר האמריקאי, ב-2020 הוחרמו יותר ממיליון דולר בנכסים וירטואליים שהיו קשורים לחמאס. הזינוק בתרומות קריפטו לחמאס בישראל החל במבצע "שומר החומות"
מערכת ice | 
חמאס ומטבעות קריפטוגרפיים (צילום rainwiz pixals)
ארגון הטרור חמאס בקריאה השבוע (ראשון) לתרומות כספיות להתנגדות הפלסטינית דרך מטבעות קריפטו - ובמיוחד בביטקוין.
על פי סוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו, גדודי אל קאסם - הזרוע הצבאית של חאמס, יצאה בקול קורא לבקשת תרומות להרחבת זרוע הטרור שלה. על פי ההצהרה של ארגון הטרור: "עכשיו אפשר לתרום ישירות להתנגדות הפלסטינית באמצעות ביטקוין". 
קריאתו של חמאס, על פי סוכנות הידיעות, מגיעה על רקע "התוקפנות וההפרות הישראליות נגד הפלסטינים ברחבי השטחים הכבושים, לרבות סילוק כפוי של מתפללים מוסלמים פלסטיניים מתוך מסגד אל אקצא".

מטבע הקריפטו נסחר אתמול (שני) סביב 28 אלף דולר, רחוק מאוד בשיאו אך עם עליות קליות לאחר תקופה של ירידות. בשבוע האחרון ירד המטבע ב-2.25%, והוא עדיין בפער המטבע הגדול ביותר מקרב המטבעות הדיגיטליים. אחריו האת'ריום בשווי של 1,857 דולר, ומטבע הדוג'קוין - חביבו של אילון מאסק - נסחר סביב 0.08 דולר בלבד.
הבקשה של התרומות דרך מטבעות קריפטו מצד חמאס אינה מפתיעה. המטבעות אינם עם מספר סידורי והם אינם תחת הפיקוח של הממשלה או של הבנקים המרכזיים. זהו ניסיון נוסף של חמאס בניסיון לצבור מטבעות קריפטו למימון הזרוע הצבאית, אך בפעמים הקודמות המודיעין הישראלי הצליח לסכל את התרומות הדיגיטליות.

בשנת 2022 משרד הביטחון (אז בראשות גנץ) הוציא לפחות 3 פעמים צו תפיסה של מטבעות קריפטו שיועדו למימון חמאס. בפברואר שנה שעברה הכספים פוזרו בין 12 חשבונות דיגיטליים הכוללים כ-30 ארנקים דיגיטליים. הארנקים היו משוייכים לגורמים עסקיים שסייעו לחברת חלפנות אלמתחדון של משפחת שמלח' - משפחה שהוכרזה על ידי משרד הביטחון כארגון טרור בהיותה מסייעת לזרוע הצבאית של חמאס במימון שמגיע גם לעשרות מיליוני דולרים בשנה. חלק מהמטבעות הדיגיטליים שנתפסו והוחרמו היו בבעלות ישירה של משפחת הטרור.
על פי דיווחים מחו"ל, בשנה לפני כן, במהלך מבצע "שומר החומות", הייתה קפיצה בתרומות המטבעות הקריפטוגרפיים לארגון הטרור. על פי בכיר בחמאס שמסר פרטים בתחילת חודש יוני לכתב העיתון וול סטריט ג'ורנל - "חלק מהכסף משמש למטרות צבאיות, כדי להגן על זכויותיהם הבסיסיות של הפלסטינים" - כלומר, החמאס אינו מסתיר כלל את העובדה שהתרומות משמשות לבניית מנהרות וטילים, ולא בתי חולים, אך נראה שהדבר אינו מפריע במיוחד לתורמים. המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (המט"ל) פרסם אז ביוני, כי נתפסו מטבעות דיגיטליים שהיו מיועדים לתרומה לחמאס, וזו הייתה הפעם הראשונה שנתפסו גם מטבעות רבים שאינם ביטקוין כמו את'ריום, ריפל ועוד.
לפי הערכות, רק בישראל הוקפאו במחצית 2021 כ-7 מיליון דולר, וכי הפיקוח ההדוק בשוק העולמי על הקריפטו, בעיקר מחשש להלבנת הון, מסייעים לפגיעה בהעברת הכספים שיכולה להגיע למימון ארגוני טרור. לפי משרד האוצר האמריקאי, ב-2020 הוחרמו יותר ממיליון דולר בנכסים וירטואליים שהיו קשורים לחמאס,
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה