קריפטו

איך בורסת הקריפטו הגדולה בעולם איבדה שני מיליארד דולר

בתוך שבוע, חטפה ביננס תביעה מהרגולטורים בארה"ב, חסימת רכש חשבונות של לקוחות פלטפורמת המסחר Voyager Digital והשבתת מסחר בעקבות באג במערכות
מערכת ice | 
קריפטו (צילום unsplash)
סוחרים מודאגים משכו בימים האחרונים מיליארדי דולרים מבורסת הקריפטו בייננס (Binance), בעוד הבעיות הפוקדות את בורסת הקריפטו הגדולה בעולם ממשיכות להיערם.
מועצת המסחר בחוזים עתידיים על סחורות (CFTC) הגישה השבוע תביעה נגד בייננס, בטענה שהבורסה פעלה בארה"ב באופן לא חוקי "והפרה כללים שנועדו למנוע פעילות פיננסית לא כשרה". בשבוע שעבר, הכריזה בייננס כי תתחיל שוב לגבות עמלות על מסחר ספוט בביטקוין, לאחר שבקיץ הורידה אותן לאפס. הבורסה גם השהתה את כל המסחר בספוטים לכמה שעות, בעת שתיקנה בעיית תוכנה.
אם כל זה לא הספיק, ביום שלישי מנע שופט פדרלי מ-Binance.US, החברה הבת האמריקאית של בייננס, לרכוש חשבונות של לקוחות פלטפורמת המסחר Voyager Digital פושטת הרגל, כל זמן שהרשויות הפדרליות לא מאשרות את העסקה.
נכון ליום שני, בייננס חוותה משיכות כספים בהיקף 2.1 מיליארד דולר בבלוקצ'יין את'ריום על פני שבעה ימים, כך על פי חברת נתוני הקריפטו Nansen. בסך הכול מחזיקה בייננס 63.2 מיליארד דולר בארנקים הגלויים לציבור של הבורסה, על פי Nansen.
"קצב המשיכות מוגבר בהשוואה לפעילות נורמלית, ולאחר ההכרזה של CFTC הוא עוד התגבר", ציין אנדרו תורמן, אנליסט ב⁻Nansen.
משקיעים ואנליסטים מחכים לראות אם יהיו עוד פעולות רגולטוריות נגד בייננס בחודשים הקרובים בארה"ב ואולי באזורי שיפוט אחרים. מנהל האסטרטגיה הראשי בחברה אמר בחודש שעבר לוול סטריט ג'ורנל כי בכוונת בייננס לשלם קנסות, כדי להסדיר הליכים רגולטוריים ומשפטיים הנוגעים לפעילות שלה בארה"ב.
מאמציה העיקשים של בייננס לחמוק מהכללים בארה"ב ולאפשר לאמריקאים לסחור בבורסת הקריפטו שלה מחוץ לאמריקה, נתפסים על ידי הרשויות כחלק מ"תרמית מתמשכת", ציין יו"ר מועצת CFTC, רוסטין בהנם.
בייננס מסרה כי עשתה מאמצים לפעול בארה"ב באופן חוקי, כולל הקמת חברה בת כאמור, Binance.US, המציעה תפריט מצומצם של מוצרי קריפטו למשתמשים אמריקאים.
מייסד בייננס, צ'נגפנג ז'או, כינה את טענתה של ה⁻CFTC "בלתי צפויה ומאכזבת", והוסיף שהבורסה "עובדת בשיתוף פעולה עם ה⁻CFTC כבר יותר משנתיים".
חלק מהמשקיעים יצאו מבייננס, מחשש ל"ריצה לבנקים" באופן שהפיל את בורסת הקריפטו FTX ופלטפורמות הלוואה אחרות בשנה שעברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה