קריפטו

מכה קשה לניו יורק: חוק חדש מגביל כריית קריפטו למשך שנתיים

המדינה העשירה היא הראשונה בארה"ב שמעבירה חוק לפיו חברות קריפטו לא יוכלו בשנתיים הקרובות להסב תחנות כוח ישנות למטרות כריית מטבעות וירטואליים, בשל הטענה כי הדבר פוגע ביכולתה של המדינה להילחם בהתחממות הגלובלית
יאיר מור | 
מנהטן, ניו יורק (צילום pexels)
מושלת ניו-יורק, קייטי הוצ'ול, חתמה שלשום (שלישי) על הצעת חוק האוסרת כל התחלה של פעילות כריית קריפטו חדשה במדינה תוך שימוש בתחנות כוח ישנות.
מדובר בהצעת חוק שעברה בבית המחוקקים של המדינה כבר ביוני, וקובעת כי אין להנפיק היתרים עבור חברות קריפטו לרכוש ולהפעיל מחדש תחנות כוח ישנות המתבססות על דלקי מאובנים כדי להפעיל מכונות לכריית מטבעות קריפטוגרפיים.
במשך חודשים נמנעה הוצ'ול מחתימה על ההצעה, ואף מהבעת דעה בעניין, בטענה שהיא בוחנת אותה. עם זאת, קשה להתעלם מהעובדה שהוצ'ול היתה בזמנו מושלת זמנית, לאחר שנכנסה לנעליו של קודמה, אנדרו קואומו, כאשר פרש בשל שערוריית הטרדות מיניות בשנה שעברה. מי שסייע רבות לזכייתה במירוץ לכהונה מלאה בתפקיד בהפרש זעום (יחסית למדינה "כחולה" כמו ניו-יורק) בתחילת החודש היה קרן של מיליארד דולר לקמפיין של סגנה, אנטוניו דלגאדו, שהתורם הגדול ביותר לה היה סם בנקמן-פריד, מייסד ומנכ"ל בורסת הקריפטו FTX.
כאמור, לאחר הזכייה בכהונה מלאה נזכרה פתאום הוצ'ול לחתום על החוק שהמתין על שולחנה חודשים ארוכים, ושארגונים המקדמים את תעשיית הקריפטו ניהלו קמפיין התנגדות קולני אליה, והיו עלולים להפוך לקולות להצבעה למתחרה הרפובליקני שלה, לי זלדין, שאותו כאמור ניצחה בהפרש קטן בהרבה מכפי שציפתה.
ניו-יורק היא המדינה הראשונה בארה"ב שמעבירה חוק נגד כריית קריפטו, לאחר שבתחילת השנה העבירו מדינות כמו טקסס ופלורידה חוקים שעודדו את התעשייה לפעול בשטחן. החוק כולל גם עריכת מחקר שיבדוק את השפעות התעשייה על יכולותיה של המדינה להפחית את פליטת גזי החממה שלה.
עם החתימה, הצהירה הוצ'ול כי כמושלת הראשונה בהיסטוריה של המדינה שגדלה בפרברים העניים שלה, היא מבינה את "החשיבות של יצירת הזדמנות עסקית בקהילות שנותרו מאחור", כי מדובר ב"צעד מפתח עבור ניו-יורק בעודנו עובדים לטיפול במשבר ההתחממות הגלובלית".
אנה קלס, מחוקקת דמוקרטית שחתומה על החוק, הוסיפה כי "החוק הזה יעניק לנו את ההשהיה שאנו זקוקים לה במגמה הנוכחית של רכישת תחנות כוח ישנות בניו-יורק עבור רווחים תאגידיים, ויאפשר לנו להעריך כראוי את השפעת התעשייה הזו על מטרות האקלים שלנו לפני שיהיה מאוחר מדי. הפעלה מחדש של תחנות חשמל ישנות שהוצאו משימוש המשתמשות בדלקי מאובנים כמקור אנרגיה היא מהלך בכיוון הלא נכון, ואיננו יכולים להרשות לעצמנו ללכת אחורה".
לשכת המסחר הדיגיטלי, ארגון שמקדם את תעשיית הקריפטו, מסרה כי "עד כה, אף תעשייה אחרת במדינה לא נדחקה לשוליים בצורה כזו בשל השימוש שלה באנרגיה. זהו תקדים מסוכן לקביעה של מי רשאי או לא רשאי להשתמש באנרגיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה