קריפטו

ניסוי הביטקוין הגדול: כך 60 מיליון דולר ירדו לטמיון

ביום שבו נכנס לתוקף חוק הביטקוין, נחשף כי מדינת אל סלבדור החלה להוסיף ביטקוין לקופת הממשלה. מאז, מחירו של המטבע הקריפטוגרפי צנח ביותר מ-60%, כשהוא מעורר עליית ריבית, פרויקטים כושלים ופשיטות רגל בתעשייה
מערכת ice | 
הקריפטו צונח (צילום shutterstock)
לממשלת אל סלבדור יש הפסד נייר לא ממומש על ביטקוין של כ-60 מיליון דולר, כולל חברת הביטקוין קוינקיט, שעוקבת אחר ההודעות הפומביות של הנשיא על רכישות ביטקוין. אף אחד מההפסדים הללו לא מוחלט, בהתחשב לשווי הביטקוין
בסך הכל, הניסוי כולו וכל העלויות הנלוות לו החזירו לממשלה רק כ-375 מיליון דולר, לפי הערכות. זה לא כלום - במיוחד בהתחשב בעובדה שלאל סלבדור יש 7.7 מיליארד דולר של איגרות חוב - אבל לכלכלה של 29 מיליארד דולר, היא קטנה יחסית.
נשיא אל סלבדור בן המילניום, בעל ידע טכנולוגי - שפעם הציג את עצמו בתור "הדיקטטור הכי מגניב בעולם" בביוגרפיה שלו בטוויטר - קשר את גורלו הפוליטי להימור הקריפטו של המדינה, כך שיש לו תמריץ גדול מאוד לגרום לזה לעבוד לאורך זמן. נאיב בוקלה, נשיא המדינה, עומד בפני בחירה מחדש לכהונה נוספת בת חמש שנים לנשיאות ב-2024.
לפחות הימור הביטקוין הגדול של אל סלבדור היה ניצחון מבחינת משיכת תיירי ביטקוין. תעשיית התיירות עלתה ב-30% מאז נכנס לתוקף חוק הביטקוין, על פי הערכות ממשלתיות רשמיות. שר התיירות של המדינה מציין גם כי 60% מהתיירים מגיעים כעת מארה"ב.
גם ניסוי הביטקוין לא פגע בפופולריות של הנשיא. דירוגי ההסכמה של בוקלה הם צפונית ל-85% - במידה רבה הודות לגישתו הקשוחה בפשיעה. זה לא דבר של מה בכך למדינה שהייתה מסוכנת יותר לנפש מאפגניסטן לפני חמש שנים.
סאטר אמר שהפרויקט גם הציג למקומיים רבים את הרעיון של חיסכון, וציין שלפני חוק הביטקוין, לחלק גדול מהאוכלוסייה לא הייתה דרך להחזיק את כספם באופן דיגיטלי ולבצע עסקאות אחד עם השני.
"הכל היה מזומן - ואת המזומנים שהרווחת באותו שבוע, בדרך כלל הוצאת אותם, כי לא הייתה הרבה יכולת לחלום על גידולם באמצעות השקעה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה