קריפטו

זו המדינה הראשונה בעולם שבה אפשר לשלם מסים בקריפטו

קולורדו השיקה השבוע מערכת חדשה, המאפשרת לתושבי המדינה לשלם את כל המסים שהם חייבים לה במטבעות דיגיטליים. האם היא בדרך להיפרד מהדולר?
יאיר מור | 
מטבעות קריפטוגרפיים (צילום freepik)
תושבי קולורדו יכולים החל מהשבוע לשלם את המסים שהם חייבים למדינה במטבעות קריפטו, כך הודיע המושל הדמוקרטי, ג'ארד פוליס, באירוע פתיחת שבוע הסטארטאפים בדנבר ביום שני.
פוליס מדבר על האפשרות לתשלום מסים במטבעות דיגיטליים כבר זמן רב, ובאפריל הבטיח להפוך אותה למציאות. כעת, הופכת קולורדו למדינה הראשונה בארה"ב בה יכולים אזרחים לשלם את המסים – מס הכנסה, מס מכר ושימוש, מס אחזקות, מס פיצויים ובלו – במטבעות קריפטוגרפיים.
התשלום בקריפטו מתבצע דרך אתר המדינה, שממנו מופנים הגולשים לביצוע ההעברה דרך פייפאל, שהחלה בשנה האחרונה לאפשר ביצוע המרות והעברות של מטבעות קריפטו. כל אזרח יוכל לשלם במטבע קריפטו אחד, ויחויב בעמלת העברה של דולר וב-1.83% מהמס. המדינה מציינת כי היא אינה שומרת את הכסף שמועבר אליה במטבעות דיגיטליים, אלא ממירה כל תשלום לדולר תוך חמישה ימים.
פוליס נחשב לתומך בשימוש בקריפטו, ומנסה כבר זמן רב להוביל את המדינה לשימוש במטבעות הללו ובטכנולוגיות בלוקצ'יין בכלל. בכנס הוא אמר כי "קולורדו היא כמו תעשיית הבלוקצ'יין – תמיד מוצאת דרכים חדשות לעשות דברים". גם הקמפיין שלו לבחירה מחדש בעוד כחודש וחצי, במסגרת בחירות האמצע בארה"ב, מקבל תרומות בקריפטו ואף מוכר נכסי NFT כדרך לתמוך בפוליס ולקבל בתמורה מזכרת וירטואלית. פוליס חשף בנאומו כי עד כה נמכרו 175 נכסי NFT כאלה במחיר של 52.80 דולר לאחד – סה"כ יותר מ-9,000 דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה