קריפטו

צו מעצר נגד ממציא מטבעות הקריפטו שהוריד מיליארדים לטימיון

קוריאה הוציאה צו מעצר נגד שישה בכירים בחברה שמטבעות הקריפטו שלה צנחו באביב האחרון בחדות ומחקו למשקיעים סכומים אדירים של כסף
יאיר מור | 
אזיקים (צילום freepik)
בית המשפט המחוזי הדרומי בסיאול, בירת קוריאה הדרומית, הוציא אתמול (רביעי) צו מעצר נגד שישה בכירים בחברת Terraform Labs, בעקבות קריסת מטבעות הקריפטו שהפעילה, שהורידה לטימיון סכום של כ-40 מיליארד דולר.
לפי סוכנויות הידיעות הקוריאניות, בין ששת העובדים המבוקשים נמנים המייסדים, דוֹ-יוּנְג קְווֹן וניקולאס פְּלַאטיאַס, וארבעה בכירים נוספים. כל השישה מתגוררים בסינגפור, שבה רשומה החברה. הם מואשמים בהפרת חוקי שוק ההון בקוריאה, והמדינה אמרה שהוציאה בקשה לאינטרפול לסייע במעצרם. כמו כן, קוון מחויב לדווח לרשויות הקוריאניות אם יחזור למולדתו. ביתו של שותף נוסף בחברה, דניאל שין, שמתגורר בקוריאה, 'זכה' לחיפוש משטרתי יסודי ביולי.
כזכור, טרא-פורם הפעילה שני מטבעות – אחד היה מטבע קריפטו רגיל תחת השם Terra והסימן LUNA (שתי מילים לטיניות שמשמען "ארץ" ו"ירח") ואחד היה אמור להיות צמוד לדולר, תתחת השם TerraUSD. החברה טענה כי ערכו של האחרון נשמר תמיד על ידי המסחר בראשון – אך בחודש מאי האחרון אירעה קריסה מוחלטת, לאחר שהמטבע איבד את ההצמדה לדולר והחברה לא הצליחה "לתקן" את השינוי על ייד עידוד המסחר במטבע האחר. כתוצאה, צנח ערכם של שני המטבעות לאפס, וכ-40 מיליארד דולר ירדו לטימיון תוך כשבוע.
מאז הקריסה, הוגשו נגד קוון והחברה שלו תביעות במספר מדינות, וכעת מוצא נגדו צו מעצר במולדתו. למרות זאת, הוא הצליח להשיק מטבע חדש תחת אותו שם שנמצא בין 100 מטבעות הקריפטו הגדולים בעולם. אתמול, בתגובה להודעה על הוצאת צו המעצר, הוא צנח ב-42%, אם כי התאושש חלקית לאחר מכן וכעת נסחר בשווי של כ-33% "בלבד" מתחת לשוויו לפני ההודעה, אתמול בבוקר לפי שעון ישראל.
קוון עצמו התלונן בחודש שעבר בראיון על כך שהתביעה בקוריאה מונעת מעובדיו לצאת מהמדינה למרות שלא יצרה איתו קשר ולא הוציאה נגדו צו כלשהוא. כעת, הטענה הזו נראית כמו הזמנה שהרשויות שמחו להיענות לה ולנקוט בהליך של הפיכתו של קוון באופן רשמי לפושע נמלט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה