קריפטו

הבלוקצ'יין טרה ומייסדה דו קוון נתבעו על הטעיית משקיעים

נמשכת קריסתה של טרה, פלטפורמת התשלומים המאובטחת מבית מעבדות Terraform. תביעה חדשה הוגשה נגד החברה ומייסדיה ונגד קרנות הון סיכון שעבדו עימם, בגין הטעיה והפרת חוקי ניירות ערך פדרליים. האם המשקיעים רומו לגבי אסימוני טרה, שערכם נופח?
מערכת ice | 
הקריפטו נופל (צילום pexels, unsplash)
קריסת פלטפורמת הבלוקצ'יין טרה (Terra), שגרמה לטלטלה בשוק הקריפטו, נשארת בכותרות: תביעה חדשה נגד החברה ומייסדיה וכן נגד קבוצה של שש קרנות הון סיכון אמריקאיות שעבדו עם הפלטפורמה. התובע מאילינוי טוען בין היתר להפרת חוקי ניירות ערך פדרליים עם מכירה וקידום של אסימוני טרה (כולל UST ו-LUNA) הוא טוען כי המשקיעים הוטעו לחשוב שמדובר בעצם ניירות ערך. 
התביעה הוגשה ביום שישי האחרון לבית המשפט המחוזי בארה"ב בצפון קליפורניה על ידי ניק פטרסון, נגד חברת Terraform Labs והמייסד דו קוון. לפי התובע, שני האסימונים ש"התפוצצו" בחודש שעבר דומים לניירות ערך וקודמו באמצעות מידע מטעה. "בנוסף למכירת ניירות ערך לא רשומים ב-Terra Tokens, הנתבעים הצהירו סדרה של הצהרות כוזבות ומטעות בנוגע לנכסים הדיגיטליים הגדולים ביותר של Terra Ecosystem לפי שווי שוק, UST ו-LUNA, במטרה לגרום למשקיעים לרכוש נכסים דיגיטליים אלה בשיעורים מנופחים”.
התביעה התמקדה גם בדו קוון ובהתנהגותו השנויה במחלוקת למדי לפני קריסת האסימונים. "אחד מהעלבונות המומלצים של קוון הוא לבזות ולעשות דה-לגיטימציה למלעיזים או למבקריו את אסימוני הטרה על ידי ביטולם כ"מסכנים". כפי שדווח בעבר, קוון לעג שוב ושוב לאנשים שביקרו את האופי האלגוריתמי של UST, כאשר אירוע מסוים צץ נגד כלכלן בריטי - "אני לא מתווכח על העניים בטוויטר, וסליחה שאין לי שום שינוי בנושא. אני בשבילה כרגע." נוסח התביעה מלא בהבטחות שניתנו על ידי מייסד החברה, דו קוון, וגופים אחרים הקשורים לטרה. 
 
בתביעה נטען גם כי קבוצה של שש קבוצות הון סיכון כשלו בהבטחתם למשקיעים - הן הבטיחו לתמוך ולממן את המערכת האקולוגית של טרה ו'להגן על היתד' במקרה שתנודתיות גבוהה תגרום לצמד UST/LUNA להתנתק אחד מהשני". קרנות אלה הן: LFG, Jump Crypto, Tribe Capital, Republic Capital, GSR, DeFinance Capital ו-3AC המתקשה.
ההתפרקות של אסימוני הטרה גרמה לבהלה כלל שוק שהובילה להתרסקות בין כל מטבעות הקריפטו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה