קריפטו

מהפך בקריפטו: זה המטבע שנכנס לעשירייה

במהלך השבת, בפעם השנייה בהיסטוריה, הצליח גוף העוסק בקריפטו להכניס שני מטבעות לרשימת עשרת הגדולים בשוק. מה זה אומר לגבי העתיד?
יאיר מור |  1
קריפטו (צילום vecteezy)
היסטוריה בקריפטו: במהלך השבת עלה המטבע TerraUSD, או בקיצור UST, למקום העשירי ברשימת המטבעות בעלי שווי השוק הגבוה בעולם. הסיבה לכניסה שלו לעשירייה לא היתה עלייה משמעותית בשווי שלו – הוא דווקר ירד בשיעור קל של עשירית האחוז – אלא ירידה חדה יותר של דוג'קוין, שהיה במקום העשירי וצנח למקום ה-12, אחרי TerraUSD ו-Binance USD, שנשאר בסוף השבוע הזה יציב.
כפי שציינו בעבר, TerraUSD הוא מטבע "יציב", שערכו צמוד לדולר האמריקאי. מחירו הוא קבוע ועומד בדיוק על דולר אחד (בתנודות קלות של כמה מאיות או אלפיות סנט לכאן או לשם), ורק שווי השוק שלו משתנה לפי כמות הנכסים שכנגדם מנפיק הארגון דולרים נוספים או "שורף" דולרים קיימים במידת הצורך. מטבעות מסוג זה שונים ממטבעות קריפטו רגילים מאחר שהם לא משמשים כהשקעה, אלא כמטבעות ביניים להמרה בין כסף אמתי לכסף קריפטו, ולשימור ערך בין השקעות בקריפטו. הם גם נחשבים לאפשרות הטובה ביותר לתשלום, בזכות העובדה שבניגוד למטבעות הקריפטו הרגילים, המחיר היציב שלהם מאפשר לקונה ולמוכר להיות בטוחים שאף אחד מהם לא יוצא "פראייר" בעקבות תנודות חדות בערך המטבעות.
כאמור, הכניסה של "טרה-דולר" לעשירייה לא קרתה בזכות עלייה שלו, אלא בזכות ירידה של דוג'קוין לעומת היציבות של המטבע הזה. עם זאת, היציבות הזו לכשעצמה מרשימה לאור העובדה שעד לאחרונה היה BinanceUSD, המטבע צמוד-הדולר של ביננס, מדורג מעליו באופן קבוע. אך בחודש האחרון החל הדולר של ביננס לרדת בשווי השוק, בעוד "טרה-דולר" משמר מגמה ארוכת-טווח של עלייה, שהוביל אותו לעקוף את המתחרה המרכזי לפני כשבוע וחצי. כעת הוא נכנס למקום העשירי, ובכך הופך את טרה לארגון הקריפטו השני בהיסטוריה שהכניס שני מטבעות לעשירייה הראשונה – המטבע צמוד-הדולר במקום העשירי, ומטבע הטרה הקריפטוגרפי הרגיל במקום השמיני – כחודשיים ושבוע לאחר שביננס היתה הראשונה להגיע להישג הזה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כסף "אמיתי"? האם כותב הידיעה אמיתי?
    ישראל קריפטו 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש כסף קריפטו, ויש כסף "פיאט". לשניהם אותה רמת "אמיתיות". בשניהם ניתן לקנות ולמכור ושניהם מקבלים את הלגיטימיות והשווי שלהם אך ורק מהסכמה ציבורית ותו לא. מטבעות פיאט מנופקות ע"י ממשלות ומטבעות קריפטו בחלקן ע"י חברות פינטק אבל בעיקרון ביטקויין ומטבעות אחרים מנופקים ע"י הציבור עצמו והם מבוזרים.
    סגור