קריפטו

בריטניה במהלך נוקשה נגד הקריפטו: זו ההנחיה למפרסמים

למעלה מ-50 חברות העוסקות בתחום הקריפטו קיבלו מכתב תקיף מהרגולטור המפקח על הפרסומים של בריטניה במטרה להבהיר כי הנכסים הדיגיטליים אינם מוסדרים בבריטניה
מערכת ice | 
בריטניה במהלך נוקשה נגד הקריפטו (צילום freepik, unsplash)
למעלה מ-50 חברות מטבעות קריפטוגרפיים קיבלו הודעות אכיפה על ידי הרגולטור המפקח על הפרסום של בריטניה כחלק מהדחייה רגולטורית על קידום מכירות בתעשייה.
רשות תקני הפרסום אמרה היום (שלישי) לחברות לבדוק את המודעות שלהן ולוודא שהן עומדות בכללים. היא גם איימה על חברות בסנקציות ממוקדות אם "מודעות בעייתיות" יימשכו לאחר ה-2 במאי. זה יכלול דיווח על מפרסמים שאינם עומדים בדרישות לרגולטור אחר, הרשות להתנהלות פיננסית.
בהודעתו לחברות, הרגולטור נתן הנחיה לפיה מפרסמים חייבים להבהיר שהנכסים הדיגיטליים אינם מוסדרים בבריטניה. חברות לא צריכות לדרבן אנשים לקנות ביטקוין או מטבע קריפטוגרפי אחר במודעות שלהם, או ליצור את "הפחד להחמיץ" השקעה, הוסיפו ב-ASA.
ה-ASA לא ציינה את החברות אליהן פנתה, אך אמרה שהיא אסרה בעבר פרסומות מפלטפורמות הקריפטו Coinbase ורשת הפיצה Papa John's בגלל חששות שהטעו צרכנים.

"זוהי בעיה בראש סדר העדיפויות, 'נורה אדומה' עבורנו, ולאחרונה אספנו כמה מודעות קריפטו על הטעיית צרכנים ועל חוסר אחריות חברתית", נכתב בהצהרה של ASA היום.
זה מגיע בהמשך לכך שבריטניה נוקטת קו נוקשה יותר בתעשיית הקריפטו. הממשלה בינואר האחרון אמרה שהיא תעלה את המודעות לקריפטו תחת אותם כללים לקידום פיננסי, מהלך שיחייב מפרסמים בתעשייה לקבל אישור על ידי הרגולטורים.
הרגולטורים גם הציעו להגביל את הפרסומות למטבות קריפטו באופן שצרכנים יוכלו להגיב להן רק אם הם עומדים בדרישות כאנשים בעלי שווי נטו או משקיעים מתוחכמים, מהלך שזכה לביקורת מצד נציגי התעשייה.
התייעצות של הרשות להתנהלות פיננסית עם התעשייה בנושא רגולציה של מודעות קריפטו אמורה להסתיים ביום רביעי.
Global Digital Finance, גוף תעשייתי הכולל את בורסות הקריפטו Coinbase ו-Bitfinex, אמר כי שלחה מכתב לשר האוצר הבריטי רישי סונק המביע כמה דאגות.
"במקום לנסות להרחיב את היקף החקיקה הקיימת, לחנוק את השוק ולמשוך השלכות לא מכוונות, יש ליישם משטר חדש בהתאמה אישית", כתב לאבן ת'אסרת'קומאר, מנהל הממשל והרגולציה של Global Digital Finance במכתב.
"משטר זה יכלול התחייבויות לאופן שבו יש לתקשר קידום נכסי קריפטו, ובאופן כללי יותר יספק בהירות כיצד חברות נכסי קריפטו צריכות להתנהל וכיצד הרגולטורים צריכים לפקח עליהם."
בנפרד, מועד אחרון לחברות קריפטו להירשם ב-FCA אמור לחלוף ב-13 במרץ. מספר חברות, כולל Revolut ו-Copper, עומדות בפני הסיכוי שיצטרכו לסיים את פעילות הקריפטו שלהן בבריטניה אם בקשתן תהיה לא אושר בזמן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה