קריפטו

האינסטגרם של מקדולנדס נפרץ; זה הסכום האסטרונומי שהרוויחו הפורצים

האקרים פרצו לחשבון האינסטגרם של מקדולנדס וקידמו מטבע דיגיטלי מזויף ברשת סולנה; המטבע זינק תוך כחצי שעה; 700 אלף דולר נגנבו מהקורבנות. גם חשבון האינסטגרם של מנהל השיווק של החברה נפרץ
שרון בירקמן | 
מקדונלד'ס (צילום shutterstock)
האינסטגרם הרשמי של מקדונלד'ס נפרץ על ידי האקרים המתמחים במטבעות קריפטוגרפיים, שהשתמשו בו כדי לקדם מטבע דיגיטלי מזויף בשם גרימאס (GRIMACE) ברשת סולנה. המטבע זינק תוך כשלושים דקות בלבד והגיע ל-25 מיליון דולר, לפני שהתרסק במהירות. כ-700 אלף דולר נגנבו מהקורבנות.
צילום מסך של עמוד האינסטגרם שנפרץ הופץ ברשתות החברתיות, ובו נראה שהכיתוב בדף שונה ל-"מצטער, אחי, כרגע נמשך לך השטיח על ידי 'India_X_Kr3w', תודה על 700,000 דולר בסולנה". ההודעה נחשפה ליותר מ-5.1 מיליון עוקבים של מקדונלד'ס.
מקדונלד'ס הגיבה במהירות לתקרית, וציינה בהצהרה כי החברה "מודעת לאירוע בודד שהשפיע על חשבונות המדיה החברתית שלנו מוקדם יותר היום".
המונח "משיכת שטיח" מתייחס לתרמית שבה יוצרי מטבע דיגיטלי מבצעים משיכת כספים מתוך בריכת הנזילות של המטבע, נעלמים עם הכספים ומשאירים את המשקיעים עם מטבעות חסרי ערך. היוצרים בדרך כלל משיקים מטבע מזויף ומקדמים אותו ברשתות החברתיות ובפורומים בצורה אגרסיבית. היוצרים מושכים את כל הכספים לאחר שהם צוברים מספיק נזילות.

חשבונות האינסטגרם של מקדולנד'ס ומנהל השיווק שלה גיום וון נפרצו וקידמו את גרימאס, "הניסוי של מקדולנס על סולנה". הפורצים השתמשו ב-24 ארנקים בנוסף לארנק המפתחים כדי לקנות את המטבע בבת אחת. ההייפ גרם למטבע לזנק ל-25 מיליון דולר.
גרימאס הוא דמות סגולה גדולה המככבת בקמפיינים של מקדונלדס מאז שנות השבעים.
תרמיות מטבעות ממים משתוללות בשוק הקריפטו בשנת 2024. נוכלים מנצלים נושאים טרנדיים כמו אולימפיאדת 2024 כדי לפתות קורבנות לרכוש מטבעות מזויפים. לפני כשבועיים הושק מטבע מזויף של דונלד טראמפ, שזינק לשווי של 155 מיליון דולר תוך שעות ובאותה מהירות מחק 95% מערכו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה