קריפטו

עוקץ החשמל: התעשייה שגורמת להפסדים במאות מיליוני דולרים

במבצע משטרתי במלזיה נחשפו חשודים בגניבת חשמל לצורך כריית ביטקוין, כאשר המשטרה החרימה מכשירי כרייה בשווי אלפי דולרים. התופעה, שגורמת להפסדים כבדים למשק האנרגיה במדינה, ממשיכה להתרחב
רפאל בן זקרי | 
אילוסטגרציה (צילום shutterstock)
גניבת חשמל היא אתגר לא קטן בעולם כריית הביטקוין, כאשר כורים מחפשים כל דרך אפשרית לצמצם את עלויות האנרגיה הגבוהות הנדרשות לתהליך. אחת התקריות האחרונות בנושא התרחשה במלזיה, שם נחשפה פרשת גניבה נרחבת שהובילה למעצרם של שבעה חשודים ולהחרמת עשרות מכשירי כרייה. 
לאחרונה, נעצרו שבעה אנשים במלזיה בעקבות חשד להפעלת מתקני כריית ביטקוין שגנבו חשמל בצורה בלתי חוקית. על פי הדיווחים המקומיים, העצורים כוללים שלושה מלזים וארבעה זרים, שנעצרו בשבוע שעבר בנפרד. במהלך המבצע, המשטרה המקומית החרימה 52 מכשירי כרייה ומכשירים אלקטרוניים נוספים, ששוויים מוערך בכ-250,000 רינגיט מלזי (כ-57,000 דולר).
גניבת חשמל הפכה לתופעה נפוצה במלזיה, במיוחד בקרב כורי מטבעות קריפטו שמנסים להוזיל את עלויות החשמל הגבוהות. גניבת חשמל נחשבת לעבירה חמורה שיכולה להוביל לקנסות כבדים של עד 100,000 רינגיט מלזי ולעונשי מאסר של עד חמש שנים. באחד המקרים האחרונים, חברת האנרגיה הממשלתית Sarawak Energy דיווחה על גניבת חשמל בהיקף של כ-30,000 רינגיט בחודש (כ-6,500 דולר) במסגרת פעילות כרייה בלתי חוקית. במהלך החקירה, שהתבצעה בשיתוף פעולה עם רשויות החוק, נתפסו 120 מכשירי כרייה ומכשירים אלקטרוניים נוספים, ונמצא כי שתי הפעולות היו קשורות ונשלטו על ידי אותו גורם.
בעוד שכריית מטבעות קריפטוגרפיים חוקית במלזיה, דו"ח עדכני מצביע על כך שגניבות החשמל הקשורות לפעילות זו גרמו להפסדים של כ-3.4 מיליארד רינגיט (כ-723 מיליון דולר) בין השנים 2018 ל-2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה