קריפטו

בכירי הקריפטו מנתחים: האם שווה להשקיע בקרן הסל של הסולנה?

בעקבות ההצלחה של קרנות הסל המחקות של הביטקוין והאת'ריום, השבוע, לאחר שמועות רבות בוועדת ניירות הערך של ברזיל, אישרו את קרן הסל של סולנה. במה הוא שונה מהמטבעות האחרים והאם קרנות כאלו יאושרו בקרוב קרנות דומות בבורסות אחרות בעולם? | נבחרת הקריפטו עם כל התשובות
מערכת ice | 
גיא סרוסי, שאולי רג'ואן, ניר הירשמן, נעה משיח, חיים ונציה, ‏‏בן סמוחה, אלי בז'רנו (צילום מקסים דינשטיין, יעל צור, איתמר אריאלי, shutterstock, Bit2C)
שבעה חודשים אחרי השקת קרנות הסל העוקבות אחרי הביטקוין ואחרי פחות מחודש השקת של קרנות הסל של האת'ריום נראה שהמהלך שנועד לשפר את מעמדו של שוק הקריפטו, התגלה כהצלחה כבירה. אחרי שני אלו, השוק החל להיערך להשקת קרנות הסל הבאות, שהפעם עוקבות אחרי פעילות הסולנה
אחרי תהליך מזורז ביום רביעי שעבר, ועדת ניירות הערך של ברזיל  אישרה את קרן הסחר המוסדרת הראשונה של סולנה. נכון לעכשיו טרם נקבע תאריך כניסתו לשוק בברזילי, אך נדמה שהשאיפה בשוק היא שהמהלך יניע מדינות נוספות בהן ארה"ב, לזרז את התהליך של אישור קרנות הסל בבורסות המקומיות. 
פנינו לנבחרת הקריפטו על מנת לקבל יותר מידע על הסולנה, מה מייחד אותו משאר המטבעות בשוק, עד כמה אנחנו קרובים לראות קרן כזו מאושרת בבורסות נוספות בהן ארה"ב האם המשקיע הישראלי צריך לשקול להתחיל לסחור בו?
אלי בז'רנו, מנכ"ל ומייסד בורסת הקריפטו Bit2C וחבר פורום חברות הקריפטו בלוקצ'יין והווב 3: 
"רשת סולנה צברה פופולריות בזכות שילוב של מספר גורמים בבסיסה: מהירות ויעילות מאפשרת עשרות אלפי עסקאות בשנייה, עלות טרנזקציה נמוכה משמעותית ביחס לרשת ביטקוין או אתריום, נזילות גבוהה. בנוסף הרשת תומכת בפיתוח יישומים מבוזרים ומנגנון הקונצנזוס שלה חסכוני ביותר במונחי צריכת אנרגיה. אישור תעודת סל לציבור המשקיעים המבוססת על מטבע סולנה מהווה חותמת איכות לפרויקט כולו ומהווה אבן דרך במסע המופלא של שוק הקריפטו אל לב הקונצנזוס הפיננסי בעולם".

 אלי בז'רנו, צילום: Bit2C
חיים ונציה, מנכ"ל ומייסד Proxibit:
"אישור קרן הסחר של סולנה על ידי הרשות לניירות ערך הברזילאית הוא צעד מעניין, אך לא לגמרי מפתיע. ברזיל כבר שנים מובילה בתחום הרגולציה על מטבעות דיגיטליים ומציגה מדיניות שתומכת בהתפתחות התחום במדינה. לעומת זאת, בארצות הברית, הרגולציה על מטבעות דיגיטליים וקרנות סל היא מחמירה יותר. רשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) נוקטת בגישה זהירה ביחס לאישור קרנות מבוססות קריפטו, ויותר מפעם אחת הביעה חשדות לגבי מעמדו של סולנה כנייר ערך. כמו כן, המחסור בשוק החוזים העתידיים על סולנה מהווה אתגר נוסף".
"עם זאת, ההחלטה הברזילאית עשויה לעודד מהלך דומה בארה"ב, והשחקנים האמריקאים בתחום הנפקת קרנות הספוט מראים אופטימיות רבה. ישנם הטוענים כי לאחר ההנפקה בברזיל, אישור כזה בארה"ב הוא בלתי נמנע. בין הגורמים המובילים את היוזמה הזו נמצאות קרנות כמו VanEck ו-21Shares, שכבר הגישו בקשות לרשות ניירות הערך האמריקאית".

חיים ונציה, צילום: יעל צור
"סולנה נחשבת לאחת מרשתות הבלוקצ'יין המתקדמות והמהירות ביותר, עם יכולת לעבד אלפי עסקאות בשנייה. הפרוטוקול המתקדם שלה מאפשר זמן עיבוד קצר ועמלות נמוכות יחסית, מה שהופך אותה לאלטרנטיבה אטרקטיבית למטבעות דיגיטליים אחרים כמו איתריום. עם זאת, יש לקחת בחשבון את הריכוזיות הגבוהה בפלטפורמה ואת התנודתיות הגבוהה של המטבע SOL, שעלה ב-2023 כמעט ב-900% לאחר ירידה של יותר מ-90% בשנת 2022. נכון להיום, מתחילת השנה הנוכחית המטבע עלה בכ-40%".
בן סמוחה, מייסד CryptoJungle וקהילת "מדברים קריפטו":
"בעיניי קרן סל לסולאנה לא תאושר בזמן הקרוב בארה״ב. שווי השוק של סולאנה נמוך באופן יחסי, וכך גם הנזילות הזמינה של מטבעות למסחר אצל גופים מפוקחים. הדרישות הרגולטוריות הן גבוהות, ובקושי צלחו באתריום. כמו כן, בסולאנה יש ריכוזיות גבוהה בחלוקת החזקת המטבעות.
מבחינת ייחודיות, לסולאנה כרשת בלוקצ׳יין שמשמשת כתשתית לבניית אפליקציות מבוזרות ומתחרה באתריום יש פרוטוקול ייחודי שנקרא Proof of History. מצד אחד סולאנה הצליחה למשוך אפקט רשת רחב, אך מצד שני הרשת כשלה פעמים רבות אבל העלתה שאלות קשות על יציבותה".

בן סמוחה. צילום: איתמר אריאלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה