קריפטו

בכירי הקריפטו מנתחים: האם הביטקוין צפוי לזנק ל-150,000 דולר?

פיטר ברנדט, אחד מגדולי המומחים בשוק הקריפטו, חזה כי הביטקוין עשוי להגיע לרף של 150 אלף דולר כבר בשנה הבאה. שאלנו את בכירי הקריפטו שלנו מה דעתם על התחזית שרבים מגדירים כ"פנטזיה", ואם הדבר אכן יקרה - מה יהיו המשמעויות לשאר המטבעות הדיגיטליים?
מערכת ice |  3
גיא סרוסי, שאולי רג'ואן, ניר הירשמן, נעה משיח, חיים ונציה, ‏‏בן סמוחה, יובל רואש (צילום מקסים דינשטיין, יעל צור, איתמר אריאלי, shutterstock)
השבוע חצה הביטקוין אף רף ה-70 אלף דולר, כאשר נכון להיום (שישי, 14:30), מחירו עומד על 71,313 דולר. פיטר ברנדט, אשר נחשב לאחד הסוחרים הוותיקים בתחום הקריפטו, מאמין כי השיא הבא של הביטקוין צפוי להגיע כבר בשנה הבא, ומחירו יזנק עד ל-150 אלף דולר. לטענתו, הסיבה לכך בעקבות מסקנות מאירוע חציית הביטקוין שהתרחש לאחרונה (ומתקיים בכל ארבע שנים), בו התמורה לכריית ביטקוין נחתכה בחצי (באירוע האחרון: מ-6.25 ביטקוין ל-3.125 ביטקוין).
שאלנו את מומחי הקריפטו שלנו את דעתם בנושא: האם אנחנו באמת בדרך ל 150K , או שבפועל מדובר בפנטזיה פראית, ומה המשמעות לכך עבור שוק הקריפטו באם הביטקוין אכן יטפס לשער זה או לדומה לו?
נעה משיח, מנכ"לית איגוד הביטקוין הישראלי: 
"שער הביטקוין הוא תנודתי וצריך לזכור שבאותה מידה שהוא עלה במהירות כך הוא יכול לרדת, ראינו את זה בעבר פעמים רבות ולכן קשה להגיד מה יהיה השיא הבא או מתי הוא יגיע - אנחנו לא ממליצים לתזמן את השוק כדי לקנות או למכור".
"קשה גם ללמוד או להסיק ממחזורי מסחר קודמים, בפעמים הקודמות שיא כל הזמנים נשבר אחרי אירוע החציה בביטקוין (הפחתת הגמול לכורים) ואילו השנה ראינו שהשיא הזה נשבר כבר קודם, בגלל הבעת האמון במטבע על ידי הגופים המוסדיים, שהשיקו בינואר 11 קרנות סל עוקבות ביטקוין ובכך הכניסו לשוק מחזיקים רבים בעלי מאפיינים מסורתיים יותר, אישור קרוב של קרנות הסל אליתריום יכול להביא מומנטום דומה - אך אין לדעת אם יהיה במכפלות כאלה גדולות ובטח ובטח שאין דרך לנחש מה יהיה שיא המחיר ומתי".
"מה שכן כדאי זה ללמוד על הטכנולוגיה של ביטקוין, להבין מה המשמעות של המהפיכה הדיגיטלית שביטקוין מביא ורק אחרי שלומדים במה מדובר אפשר להחליט אם להיכנס לשוק הזה או לא ולא להסתכל על הטווח הקצר".

נעה משיח, צילום: יעל צור
חיים ונציה, מנכ"ל ומייסד Proxibit:
 "התחזית של ברנדט מבוססת על מודל תאריכי אירוע החצייה שהיו בעבר, אירועי חציית הביטקוין הקורים אחת לארבע שנים בהם היצע המטבעות החדשים הנכנסים לשוק נחתך בחצי, באירוע החצייה האחרון שהיה לפני קצת יותר מחודש – התגמול לכורים נחתך מ-6.25 ל-3.125 ועליו הוא סומך. לטענת ברנדט כל אירוע חצייה הביא אחריו שוק שורי כאשר בכל מחזור כזה הגדילה (במונחי אחוזים) הולכת ופוחתת ממחזור למחזור – מה שמתיישב היטב עם ההיגיון שעלייה של אלפי אחוזים בביטקוין היום קשה הרבה יותר מאשר כשמחירו היה דולרים בודדים".
"העדויות למודל אכן קיימות - בשוק השורי שהגיע אחריי חציית הביטקוין ב 2020 הביטקוין עלה מ 16,000$ ל  69,000$ ובכך שבר את שיא כל הזמנים באותה תקופה, כך קרה גם באירוע החצייה ב2016 וכן לפניו".
"המודל של ברנדט הוא טכני ואינו נותן את הכבוד הראוי לאירועי המאקרו המתרחשים: ההשפעה של מוסדות וקרנות ETF ורגולציה מתפתחת. באשר לתחזיותיו אין ספק שביטקוין ב 150K הוא דבר שיכול להתממש, בשביל שזה יקרה – צריך להכנס המון כסף מוסדי בדמות חלקים מכספים פנסיונים והמשך הקו של רגולציה מיטיבה, שוק קריפטו קיבל במה אדירה בקמפיינים הבחירות בארה"ב כולל הערות מטעם הנשיא לשעבר טראמפ והבעת תמיכה חסרת תקדים".
"תמיד חשוב לזכור – ששוק הקריפטו הוא השוק לא צפוי, התחזיות כשלעצמן עשויות להתקיים או להתבדות באותה מידה, אך ניהול הסיכונים הוא בידיים שלנו ועלינו לשקול את צעדינו בכל השקעה".

חיים ונציה (צילום: יעל צור)
ניר הירשמן, מנכ"ל פורום חברות הקריפטו בלוקצ'יין והווב 3:
"לאחרונה נפוצו חישובים ברשת המראים כי עיקר עליית הערך של ביטקוין אירעה כ-500 ימים לאחר מועד החצייה. זאת ועוד, בדרך כלל, לאחר החצייה, ביטקוין נטה בעבר, בשיאו, להכפיל לפחות פי שלוש את ערך השיא הקודם. כל זה, לא מבטיח דבר לגבי הסבב הנוכחי".
"חשוב להסתכל על הנתונים האמיתיים של השוק. על פי המדד של קרן הון הסיכון האמריקאית אנדרסן הורוביץ השימוש בקריפטו עולה ונמצא בשיא של כל הזמנים. כמות הכתובות הפעילות עבר את ה 40 מיליון, כמות הטרנזקציות הגיעו באפריל ל 2.6 מיליארד, נפח השימוש במטבעות יציבים הרקיע שחקים ל 1.2 טריליון דולר וכמות החוזים החכמים, אפליקציות הקריפטו החדשות, עבר בחודש האחרון את ה 60 אלף".
"כל אלה ועוד, מבהירים שאנחנו נמצאים בעידן בו הגל השלישי של האינטרנט, הווב3, עידן בו האינטרנט מאפשר העברת ערך באמצעות מטבעות דיגיטליים - הולך וצובר תאוצה, ומשקיעים בכל רחבי העולם מחפשים את הסטארט-אפים החדשים כדי להשקיע בהם. התעשיה בעולם, והתעשייה בישראל, נמצאות בהליך של גיבוש רעיונות חדשים. מדובר על מוצרים  שישנו את עולם הקריפטו וחברות שיפתחו כלים לשימוש נרחב של גופים פרטיים, חברות קטנות וגדולות וכמובן בנקים וגופים כלכלים של מדינות. לפעמים קשה לנו לדמיין דברים שעדיין לא הומצאו. אבל אנחנו בדרך לעולם של שפע שימושים יומיומיים המבוססים על הבלוקצ'יין". 

 ניר הירשמן (צילום: יעל צור)
שאולי רג'ואן, שותף מנהל קרן הון סיכון Masterkey:
"המחקר והניתוח של פיטר ברנדט פורסם לציבור, אני מציע לכל מי שמתעניין לקרוא אותו. להבדיל מהרבה אנליסטים אחרים, אשר מתבססים על נתון עבר ידוע יחידי - פיטר ברנדט בחן מספר מקרים עליהם ביסס את עמדתו. ברנדט  גם התייחס לסבירויות השונות לאיפה אנחנו נמצאים היום והעריך בסבירות של 25% כי השווי של ביטקוין היום הוא בעצם השיא של הסייקל הזה".
"המחקר מבוסס על הסייקלים שמתרחשים בשוק הקריפטו הקשורים לקצב האינפלציה של ביטקוין, אני מסכים עם המחקר בהסתייגות של שינויים בכלכלה המקרו עולמית כמו שינוי הריבית, קצב האינפלציה, וגורמים אחרים אשר התרחשו מאז אירוע החציה הקודם בשנת 2020".
 
"אני מסכים עם פיטר גם בזה שהוא מעריך ב 75% שאנחנו לפני השיא המשמעותי הבא של ביטקוין. רק בחודש האחרון ראינו איך הבחירות בארה״ב יכולות להשפיע על התחום ובאיזה מהירות.  קשה לדעת מה יקרה בעתיד אבל אם ביטקוין זמינן כבר מעל ל 15 שנים בשיעור של מעל ל 99.9 מהזמן - אין לי ספק שבטווח הארוך נסתכל על היום כנקודת זמן מאוד מוקדמת".
 

שאולי רג'ואן (צילום: יעל צור)
עו"ד גיא סרוסי, יו"ר (משותף) ועדת מטבעות קריפטוגרפיים ונכסים דיגיטליים בלשכת עורכי הדין:
"ביטקוין, ביטקוין, ביטקוין. אם רק היה לי ביטקוין אחד על כל השערה שנזרקה בדבר מחירו העתידי.  האמת היא שאין לאף אחד יכולת לחזות את מחירו. אמת נוספת היא שמאז השקתו ועד היום מחירו ממשיך לעלות. נכון לכתיבת שורות אלה אנחנו חוזים בשיא נוסף נשבר".
"אני חושב שאם ניקח את העובדה שביטקוין הוא מטבע שהכמות ממנו מוגבלת, יחד עם העובדה שאנחהו נכנסים לעידן הדיגיטלי, אז כן, בהחלט סביר שביטקוין יקפיץ את מחירו. יחד עם זאת- ישנם מספר איומים ומכשולים על הביטקוין כמו בנקים מסורתיים, סוגיית המחשוב הקוונטי ושאלת האימוץ הכללי, האם בטיקוין יהםוך לנחלת הכלל. כעו"ד שמתמחה במטבעות קריםטוגרפיים והשקעות אני יכול להגיד שאנחנו רואים לאורך השנים איך יותר ויותר משקיעים פרטיים ומוסדיים מאמצים את הביטקוין לחיקם. לכן- אני בהחלט יכול להגיד שאני אופטימי".

גיא סרוסי (צילום: אילן אסייג)
יובל רואש, מנכ"ל Bits of Gold הפלטפורמה הישראלית המפוקחת למסחר במטבעות דיגיטליים:
"התנבאות לגבי חיזוי שער מדויק או קרוב אליו בעוד שנה ובפרט בתחום הקריפטו אינו דבר אחראי. לצד זה, ההיסטוריה תומכת בניתוח שלו לגבי היתכנות לעליות שערים בשנה הקרובה. הדבר מתבסס על אפקט אירועי החצייה הקודמים".
"לאחר אירוע החצייה הראשון, הביטקוין עלה כ-8,000% תוך שנה, אך אז חשוב לציין ירד בכ-80% בשנה שלאחר מכן עקב פריצה לבורסת מטבעות דיגיטליים גדולה. לקראת החצייה השנייה, הביטקוין עמד על 650 דולר, ובשנה וחצי שלאחריה טיפס ב-3,100% לשיא של כ-19,800 דולר ב-2017".
"כך שאפשר להניח שאחרי העליות, נראה גם תיקון, אבל לאורך זמן המחיר של הביטקוין אף פעם לא חוזר לאותה נקודה ממנה פרץ. כפי שב-2020 מחיר הביטקוין התחיל בכ-4,000 דולר, הגיע לשיא של 69 אלף דולר שנה לאחר מכן, ולא חזר למחיר הנמוך מ-17 אלף דולר. גם השנה ראינו את שער הביטקוין מטפס יחד עם התקרבות אירוע החצייה עד שהגיע למעל 70 אלף ליחידה".
"השנה הזאת שונה ומסקרנת,  שחקנים מוסדיים נכנסים דרך ה ETF וכסף רב של גופים מפוקחים שבעבר היה רחוק מהשקעות בתחום עשוי  להשפיע על השוק בצורה אגרסיבית, להביא בין היתר ליציבות ולמתן את התנודתיות החדה".

יובל רואש (צילום: יעל צור)
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ערך ביטקויין אפס עגול כשערך מטבע פיאט ביחס ישר לייצוא
    אורח 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערך הביטקויין מקודם עי בעלי עניין שמשקיעים בתעמולה שקרית מאסיווית לקידום המטבע. למעשה אין לא שום ערך אמיתי וכמו שצמח כך הוא יקרוס. בנוסף מדובר במטבע 'עוקף מדינות' שפוגע ביעילות המדיניות המוניטרית לייצוב המשק, ומשמש ארגוני פשע כולל מדינתיים - אם משקיעי הביטקויין ישחדו פוליטיקאים הוא יצמח, אחרת המדינות יילחמו בו עד שייעלם.
    סגור
  • 2.
    לא הייתי משקיע בביטקוין !בזבוז זמן וכסף
    הולי 06/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סיבה אחת היא טכנולוגית והסיבה השניה יציבות ורגולציה טכנולוגיה- הטכנולוגיה שעל גביה פועל מיושנת ומבזבזת הרבה משאבים וגם יש בה פרצות ,האתריום חסכוני הרבה יותר ,טכנולוגיות חדשות וחסכוניות וגם כאלה שיוכלו לפעול גם ללא חשמל זמין כבר התחילו להיות מפותחות וכזה יקרה כל החברות שקורות מטבעות יעדיפו לעבור למטבעות מניבים הרבה יותר ולכן בטווח הארוך כנראה שתהיה נטישה ,זוכרים את תקיליטי הויניל ,לאחר מכן הקסטות ואז הדיסקים ואחר כך הלייזר דיסק (שפעל שנים בודדות) והיום כבר הכל ברשת זאת דוגמא לשינויים טכנולוגיים שגרמו גם לשינוי התנהגות וצריכה של מוזיקה , הביטקוין בסופו של דבר יושב על טכנולוגיה ישנה ! 2. כלכלית הממשלות לא בקלות יתנו למטבעות הקריפטו להחליף את המטבעות ומי שישלם את המחיר הקשה ביותר יהיה מטבע הקריפטו הכי פופלרי שהוא היום הביטקווין הוא זה שיהיה החלוץ "שישלם" את מחיר המאבק עד לניצחון של הקריפטו
    סגור
  • 1.
    הכתבה מטעה מיסודה, על המשתתפים מושקעים
    אורי 06/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקריפטו, וכולם מודעים לכך שככל שהביקוש למטבעות אוויר יגדל כך הם ירוויחו יותר. אין שום הגיון כלכלי בלהשקיע במילה, אין כזה דבר מטבע וירטואלי, ואין לשום מטבע וירטואלי יחסיות לסחורות, או לטובין בעולם
    סגור