תוכן שיווקי

סטודנטים בצפון או בדרום? כך תזכו במענק של אלפי שקלים מהמדינה

לא רבים יודעים, אבל סטודנטים במכללה האקדמית תל חי ובמכללת ספיר שפונו מקריית שמונה ומשדרות בשל המצב הביטחוני, זכאים למענק בסך 200 שקלים ליום. כששכר הדירה הממוצע הוא כ-2,000 שקלים, אותם מענקים יוכלו לסייע גם למחיה וחיסכון משמעותי, וכל זאת בהליך ביורוקרטי פשוט של מספר דקות. אז איך עושים זאת נכון? כל הפרטים בפנים

תוכן מקודם |
מענקים (צילום shutterstock, vecteezy)
בדומה לגופים ומוסדות רבים בישראל, גם האוניברסיטאות והמכללות ברחבי הארץ נאלצו לדחות את פתיחת שנת הלימודים האקדמית בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל'. אלא שעבור סטודנטים רבים שכבר נרשמו ללימודים במכללה האקדמית תל חי, שצפויה להיכנס לתוך קריית שמונה ולהפוך בקרוב לאוניברסיטה, ולמכללת ספיר בשדרות, מדובר בהשלכות מורכבות יותר, שכן הם פונו מבתיהם בעקבות המלחמה.
לא רבים יודעים, אבל אותם סטודנטים שהתפנו עצמאית למקום לינה שאינו במימון המדינה ולמעשה נחשבים לתושבי הצפון והדרום, זכאים למענקים נכבדים על פי חוק, בהתאם לתאריך הפינוי של כל יישוב. מדובר בין השאר בסטודנטים ששוכרים דירה בסביבת המוסד האקדמי בו הם לומדים, דוגמת מתחם Be החדיש בקריית שמונה, הצמוד לקמפוס של המכללה האקדמית תל חי.
ביקור קצר במשרד הפנים והצגת חוזה השכירות המוכיח כי הם גרים בעיר, לצד אישורי תשלומים על הוצאות שוטפות כגון מים וחשמל, יוביל בקלות לשינוי הכתובת בספח תעודת הזהות. בהמשך מתעדכן הנתון החדש באתר רשות האוכלוסין ומאפשר למבקש למלא הצהרה למענק אכלוס באתר הביטוח הלאומי.
מכאן נותר לעקוב אחר תאריכי הפעימות לתשלום מטעם המדינה ולקבל את המענק, המוערך בכ-6,000 שקלים לחודש, על בסיס 200 שקלים ליום עבור בוגר מעל גיל 18. בנוסף, עבור הורים קיים מענק נוסף בסך 100 שקלים לילדים עד גיל 18.
"אין פה שום דבר מסובך ואני ממליצה לכל מי שפונה מהבית לעשות את התהליך הפשוט הזה, שנועד בסופו של דבר לעזור לנו ולאפשר לנו לקבל קצת כסף למחיה בתקופה הקשה הזו", אומרת סטודנטית לחינוך במכללה האקדמית תל חי, שכבר קיבלה סכום של כ-3,000 שקלים עבור כחצי חודש בפעימה הראשונה.
על התהליך הביורוקרטי הקליל היא מוסיפה: "בסך הכל הלכתי למשרד הפנים, הבאתי חוזה שכירות ואישורים על תשלומי מים וארנונה, ושינו לי את הכתובת בספח של תעודת הזהות. אחרי שלושה ימים הכתובת התעדכנה באתר של רשות האוכלוסין ויכולתי למלא הצהרה לביטוח לאומי למענק אכלוס לתושבי הצפון והדרום". בהקשר זה חשוב לציין כי הפעימה הראשונה הייתה מה-20 באוקטובר ועד ה-2 בנובמבר, ואילו הפעימה השנייה תחומה בין ה-3 לנובמבר ועד ה-31 בדצמבר.
ניתן כמובן גם לבצע את השינוי הדרוש באופן מקוון, כאשר עליכם למלא את הטופס שינוי כתובת מגורים ליישוב מפונה - 'חרבות ברזל'. יש לצרף לטופס המקוון את המסמכים הבאים: צילום תעודת זהות + ספח, וכן אישורים על מגורים בכתובת כגון: אישורי תשלומים על שם המבקשים (מים, חשמל או ארנונה). כמו כן, אם התשלומים כלולים בחוזה, יש לצרף אישורים על תשלומים אחרים כגון תשלום שכר דירה, מוסדות לימוד של הילדים וכל אישור המוכיח מגורים במקום.
לאחר הגשת הטופס וקבלת הודעה חוזרת על שינוי הכתובת, ניתן להוריד את ספח תעודת הזהות המקוון באזור האישי, כאשר הבקשה תטופל עד 10 ימי עבודה מיום הגשת הבקשה.
"סטודנטים יקרים! ליבנו איתכם בתקופה המורכבת הזאת.️ כולנו מגויסים למען המדינה ובתקופה זאת כולנו משפחה אחת", סיכמו בהנהלת מתחם מגורי הסטודנטים Be הצמודה לקמפוס המכללה האקדמית תל חי בקריית שמונה. "אנו מחכים לרגע שנוכל להיות יחד ולחזור לשגרה, לחברים וללימודים. כפי שאתם יודעים, פינו את קריית שמונה והמדינה נותנת מענקים למפונים. אנו מתפללים לימים שקטים ובשורות טובות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בעייתי קצת ישנם סטודנטים שמרמים
    לילי 12/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את ביטוח לאומי בזה שהם מבקשים לחדש חוזה אחרי שביקשו לעזוב את הדירה.
    סגור