כסף וצרכנות

האיום הח'ותי הסתיים? זו החברה הראשונה שתשוט לישראל

חברת הספנות הגדולה "מארסק" מודיעה כי תשוב לשוט בים האדום בעקבות הקואליציה הימית. הספינות שכעת עושות עיקוף באפריקה יסיימו את מסלולן והספינות המתוכננות לצאת מהמזרח בימים הקרובים יחזרו לשוט בים האדום בתקווה להיות מוגנות על ידי הקואליציה שהוקמה
מערכת ice | 
מניות ענקיות הספנות-אילוסטרציה (צילום נמל חיפה, vecteezy)
האם הצרה הגדולה ביותר של ישראל בנושא הייבוא והמסחר עומדת להפתר? מעיין פרתי חשפה הערב (ראשון) בפרסום ראשון בחדשות 12, כי חברת הספנות הגדולה "מארסק" מודיעה כי תשוב לשוט בים האדום בעקבות הקואליציה הימית.
על פי ההחלטה, הספינות שכעת עושות עיקוף באפריקה יסיימו את מסלולן והספינות המתוכננות לצאת מהמזרח בימים הקרובים יחזרו לשוט בים האדום בתקווה להיות מוגנות על ידי הקואליציה שהוקמה.

כזכור, לאחרונה גזרת הים האדום הפכה למתוחה במיוחד עקב האיום של המיליציה האיראנית בתימן – החות'ים. ההתקפות המרובות באזור מצרי באב אל מנדב מאיימות על נתיבי הסחר הבינלאומיים, וחברות ספנות רבות כבר הודיעו שיפסיקו לעבור באזור. שר ההגנה האמריקני, לויד ג'י אוסטין, נחת ביום שניי הקודם ונשא הצהרה חשובה בה הוא הצהיר על הקמת כוח רב לאומי בים האדום.
"ההסלמה האחרונה בהתקפות החות'יות הפזיזות שמקורן בתימן מאיימת על הזרימה החופשית של המסחר, מסכנת יורדי ים חפים מפשע ומפרה את החוק הבינלאומי", אמר אוסטין. "הים האדום הוא נתיב מים קריטי שהיה חיוני לחופש הניווט ומסדרון מסחרי מרכזי המאפשר סחר בינלאומי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה