כסף וצרכנות

זוועה בסופרמרקט: זה הסניף שנמצא "מסכן את בריאות הציבור"

ד"ר רנא שיבלי, סגנית רופאת מחוז חיפה הורתה על סגירת 'מחסני השוק' בנשר: "בביקורת נמצא כי המרכול מופעל בתנאים תברואתיים ירודים ביותר ימים בו ליקויים חמורים המסכנים את בריאות הציבור באופן מיידי". 47 הסעיפים החמורים בפנים
מערכת ice |  18
רשת מחסני השוק-סניף האורגים (צילום יחצ- מחסני השוק)
צו הפסקה מנהלי הוצא למרכול "מחסני שוק", בדרך בר יהודה 147 בעיר נשר הצפונית, זאת לאחר דו"ח ביקורת תברואית שנערכה היום (שלישי) בסניף המדובר. במסגרת הצו אין להוציא, לשווק ו/או לעשות כל שימוש בכל המוצרים הנמצאים בעסק ואין להכניס אליו מוצרים כל זאת עד למתן הוראה אחרת.
ד"ר רנא שיבלי, סגנית רופאת מחוז חיפה כתבה במכתב: "אני מוציאה את הצו לאור ממצאי הביקורת שנערכה בעסק ביום 04.12.2023 על ידי מפקח המחלקה לבריאות הסביבה בלשכתנו ובהשתתפות נציג מחלקת רישוי עסקים בעיריית נשר. בביקורת זו נמצא כי המרכול מופעל בתנאים תברואתיים ירודים ביותר ימים בו ליקויים חמורים המסכנים את בריאות הציבור באופן מיידי".

בין היתר נמצא כי: "מקרר הביצים בתצוגה מלוכלך מאוד, שאריות מזון, ביצים שבורות על רצפה והצטברות אבק מרובה בוונטות האוורור, בחלק גדול ממקררי ומקפיאי התצוגה קיימות נזילות וישנם סמרטוטי רצפה, חלקם עבשים, לספיגה, מקררי התצוגה החלביים עם הצטברות עובשים מרובה בגב המקררים. כמו כן, בחלק במדפי המחירים המוצגים לצרכן עם התפתחות עובשים מרובה, חלק ניכר ממקררי ומקפיאי התצוגה בלויים ושבורים וחסרים בהם חלקים".
בנוסף צוין: "קיים קיר גבס בין חלל התצוגה למחסן מכירת "אונליין", קיר זה שבור ומתפרק, חלק מחלל מכירה שהיה קיים בעבר נסגר לצורך אחסנה. חלל זה מלוכלך מאוד, קורים על הקירות ואשפה על הרצפה, הקיר בכניסה למחסן המרכול שבור ובלוי. כמו כן, קיימת עמדה לכיבוי אש ששבורה ומתפוררת, חלקה הפנימי של עמדה זו שבור גם כן והיא אינה סגורה בחלקה העליון, מקרר הנקניקים מלוכלך מאוד, יש לקלף את המדבקות. כמו כן, מקרר זה עומד בשיפוע נגדי לניקוז הקיים בו ולכן קיימת הצטברות מים עם שאריות מזון בחלקו התחתון, בכלל שטח המחסן אשפה רבה מפוזרת וציוד תקול שאינו בשימוש".
עוד נמצא בביקורת: "בכלל שטח המחסן ובמקררים השונים ישנם הרבה בדלי סיגריות על הרצפה המעידים כי מעשנים בתוך מקררי הגיבוי ובשטח המחסן בקרבת מוצרי המזון, בחדר קירור דגים ישנה חלודה על התקרה והמדפים עם עובשים מרובים, מכונת הקרח עם הצטברות עובשים, באטליז דגים קיים צינור ניקוז לביוב פתוח,  חדר קירור ירקות עם עובש מרובה על מערכת האוורור, מרצפות שבורות, חלודה מרובה ובדלי סיגריות על הרצפה, 15 חדר קירור גיבוי חלב עם עובש מרובה על מערכת האוורור ועל המדפים של מוצרי החלב, מרצפות שבורות, חלודה מרובה ובדלי סיגריות על הרצפה".
גם נמצאו: "במקפיא גיבוי ישנה נזילה פנימית והצטברות קרח מרובה, במחסן של מחלקת בקר קיימת רטיבות בתקרה והתאורה אינה תקינה, בחדר קירור עופות קיימת חלודה על הפאנלים, בחדר פירוק עופות קיימת רטיבות והצטברות עובש על התקרה ומעבה הקירור. כמו כן, חסרים חלקים מהתקרה, המעבה בחדר פירוק בשר עם הצטברות עובש ולכלוך, באטליז בקר הברז שבור. כמו כן, בכיורים שנבדקו לא היו מים חמים בעת הביקורת, בחדר פירוק בשר קיימת רטיבות והצטברות עובש בתקרה. כמו כן, ישנם קירות שבורים,  מקררי הווטרנה של האטליז עם הצטברות חיצונית של לכלוך, שומן ועובש, יש לקלף את המדבקות מהציוד של מקררי הווטרינה, מזון מאוחסן ללא הגבהה כנדרש במחסנים, במאפייה ישנה תיקרה פגומה ופתוחה".
עוד נמצא כי: "חדר קירור של המאפייה עם הצטברות עובש מרובה על המשקוף והוונטה עם חלודה מרובה. כמו כן, מזון מוכן למאכל מאוחסן עם מזון גולמי )לחמים לפני אפייה ואחרי אפייה, ציוד רב שאין זה מקומו נמצא במאפייה, קירות המאפיה מלוכלכים מאוד וניכר כי לא נוקו זמן רב., המזגן במאפייה עם עובש מרובה וחלקו הפנימי שחור מהצטברות עובשים, נמצאו במאפייה נמלים המטיילות על המוצרים שונים, עגלות המאפים, התנורים וכלל הציוד הקבוע מלוכלכים מאוד, עם שאריות מזון, שומנים וניכר כי אינם מנוקים בין שימוש לשימוש, מקרר ירקות תצוגה עם עובשים מרובים, חלוד וישנם ארגזי פלסטיק עם הצטברות עובשים מרובה המשמשים לתמיכה בשאר ארגזי הירקות".
בהמשך צוין: "על מקרר ירקות התצוגה ישנה פסולת מרובה, ציוד וארגזים ישנים, בשטח המרכול ארגזי פירות וירקות נמצאים על הרצפה ללא הגבהה כנדרש. - מסעדה, נמדדה טמ"פ 32-47 מע"צ לתבשילים במקום מעל 65 מע"צ, מחסן המסעדה מלוכלך, עם שאריות מזון על רצפה, מזון פתוח מפוזר על המדפים השונים, תעלת הניקוז סתומה וניכר כי מחסן זה לא נוקה זמן רב, מקרר הירקות נדרש בניקיון. כמו כן, התאורה אינה תקינה, במקפיא קיימת נזילה והצטברות קרח, במקרר הפשרת דגים נמצאו ירקות גולמיים, בצקים להפשרה, חומוס להשריה ומוצרי מזון שונים, נמצא כי עוף טחון מאוחסן בחדר קירור של בקר".
לסיום צוין: "בגלל חומרת הסכנה, ומיידיותה אני מוציאה את צו ההפסקה המנהלי לעסק לפני שימוע. תחולתו של צו זה הינה מידית. על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה. צו זה יצא לאחר התייעצות עם עו"ד שירי בן ארי , היועצת המשפטית. אתה רשאי להיות מיוצג ע''י עורך דין ו/או להגיע בליווי כל נציג מטעמך. כן אתה רשאי להביא ולהציג כל מסמך או חומר נוסף לתמיכה בטיעונים שיועלו על-ידך במהלך השימוע".
ממחסני השוק לא נמסרה תגובה. לכשתתקבל תגובת החברה היא תובא במלואה.
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    התמונה שמופיעה בכתבה אינה התמונה של הסניף (ל"ת)
    יוסי 12/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    זוועת בסופרמרקט
    מירי 12/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישהו הגזים פה .. איפה הייתם משרד הבריאות עד עכשיו עיירה ויטרינר איפה כדי לראות את זה?
    סגור
  • 12.
    אורגים ב"ש
    לקוח לשעבר 12/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פעם הייתי לקוח קבוע עד שהעלו את המחירים "מעל השמיים" - ממש "שחיטה" , עברתי ליוחננוף - אחלה סופר .
    סגור
  • 11.
    אורגים
    ר 12/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחסני השוק אורגים בבאר שבע הכי טוב וגם בשוק
    סגור
  • זוועת בסופרמרקט
    מירי 12/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל סניפי מחסני השוק טובים
    סגור
  • טען עוד
  • זוועת בסופרמרקט (ל"ת)
    מירי 12/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שששש
    מירי 12/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישנו הגזים פה .... איפה הייתם משרד הבריאות ???? עד עכשיו
    סגור
  • 10.
    מרכולים מטונפים
    יוסי 12/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפסיקו לקנות במקומות מטונפים שיהיה הכי זול זה מסכן בריאות
    סגור
  • 9.
    אני קונה שם שנים באלפי שקלים בחודש
    צחי 12/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך אני מאוכזב לא חוזר לשם יותר נעבור לשופרסל אין ברירה צריך גם לבטל את הכרטיס אשראי שלהם הערתי להם עשרות פעמים אף אחד לא עשה כלום גועל נפש ולחשוב שנתתי למשפחתי לאכול משם צריך לעשות את הבדיקות פתע האלו בכל הסופרים ובתדירות יותר גבוהה. שלום ולא להתראות מחסני השוק
    סגור
  • 8.
    בגלל שמנהל הסניף לא התחסן
    נהנתניהו 12/2023/06
    הגב לתגובה זו
    2 3
    משרד הבריאות בארץ רודף את מי שא התחסן ובע7לם שועים ואץרמי מעלה מאבדים פרנסתם אם לא נתנו ידם להפצת הניסוי הקטלני
    סגור
  • 7.
    שפע יששכר (ל"ת)
    שגיא 12/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    סניף מספר 1 בארץ
    לקוח מחסני השוק 12/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מחליף את הסניף הזה לעולם
    סגור
  • 5.
    תבדקו את הסניף במליבו מודיעין.נורא! (ל"ת)
    רוני 12/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מחסני שוק שמות עם מילים גועל
    גד 12/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גועל נפש
    סגור
  • 3.
    מחסני השוק יקנעם אפילו שירותים אין (ל"ת)
    רונית 12/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    מחסני השוק
    זוהר דודיאן 12/2023/05
    הגב לתגובה זו
    3 10
    שטויות במיץ עגבניות אנשים משועממים וצרי עין משרד הבריאות שיטפל קודם כול וראשית כול במחסנים שלו כלקוח של מחסני השוק שנים רבות אני יכול להעיד שהסדר והנקיון שולטים שם וזה בסדר העדיפיות הג והה שלהם זה כניראה נציגים של המיתחרים וזה בטוח
    סגור
  • אתה לא קורה מה מצאו שם
    צחי 12/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה מוכן לקנות שם עם כל הליכלוך אתה יודע מי העובדים שם 90% מהם עליהם אתה סומך
    סגור
  • 1.
    מחסני השוק נשר
    לקוח לשעבר 12/2023/05
    הגב לתגובה זו
    7 2
    גועל נפש אין שימת לב לבריאות הלקוחות שמפרנסים את מחסני השוק ואת זה אומרים במשרד הבריאות.
    סגור