כסף וצרכנות

מהפכה במדפים בסופרמרקטים בישראל: זה מה שיקרה מה-26.11

בהתאם לחזרה ההדרגתית של ענף המזון לפעילות מלאה ובהיעדר חשש ממשי לאספקה הסדירה של מוצרים לצרכנים הסופיים, הודיעה מנכ"לית רשות התחרות כי ההחלטה שלה מיום 12.10.23 בדבר אי אכיפה של הוראות חוק המזון הנוגעות לסידור מצרכים תבוטל, החל מיום  26.11.23
מערכת ice | 
סופרמרקטים (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, shutterstock)
אחרי שפורסם על ידי שירות המזון במשרד הבריאות הודעה לעניין אי אכיפה של הוראות סימון מזון מסויימות, וזאת על מנת לאפשר אספקה רציפה של מזון לישראל. הוראות אלו חלות בשעת חירום זו בלבד, כעת רשות התחרות מגיעה עם הנחייה חדשה הקשורה לסידור המצרכים במדפים.
בהתאם לחזרה ההדרגתית של ענף המזון לפעילות מלאה ובהיעדר חשש ממשי לאספקה הסדירה של מוצרים לצרכנים הסופיים, הודיעה מנכ"לית רשות התחרות כי ההחלטה שלה מיום 12.10.23 בדבר אי אכיפה של הוראות חוק המזון הנוגעות לסידור מצרכים תבוטל, החל מיום  26.11.23.
לגבי החלטת שירות המזון, שעדיין תקפה, אי הפעלת סמכויות אכיפה מנהליות בעניין סימון בעברית של מכלי מים מינרליים ומי מעיין: כך שייתכן ויימצאו בדרכי השיווק מכלי מים מינרלים ומי מעיין ללא סימון בעברית. מוצרים אלו יסומנו באנגלית (כפי שהם משווקים באירופה) ויעמדו בכל דרישות והוראות החוק הכוללים תנאים להבטחת בטיחותו ואיכותו של המוצר, מלבד סימון בעברית, זאת בכפוף לתנאים המפורטים בהוראה. יש לציין שכמו בשגרה, בעת הכנת תרכובת מזון לתינוקות ופעוטות (תמ"ל) יש להרתיח את כל סוגי המים (לרבות מים המינרלים ומי מעיין) בטרם ההכנה.

אי הפעלת סמכויות אכיפה מנהליות בעניין הדבקת מדבקות סמל המזון האדום – כך שייתכן וייצאו בדרכי השיווק מוצרי מזון שהיו אמורים להיות מסומנים בסמלים אדומים, ללא סימון זה. טבלת הערכים התזונתיים תופיע על תוית המוצר ללא שינוי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה