כסף וצרכנות

הריבית תבוטל באופן מיידי? אלו האנשים שעשויים לקבל הטבה

לבקשה כי שר האוצר יקרא לנגיד בנק ישראל להוריד את הריבית, השיב השר: "אני מדבר איתו בשיחות, הוא עצמאי, אני לא קורא לו, יש לי שיח איתו, יש 3 צוותים משותפים למשרד האוצר ובנק ישראל, שעובדים ב-3 וקטורים של הכלכלה, מעבר לתיאום האישי ביננו"
מערכת ice |  4
בנקים (צילום אביב גוטליב, shutterstock, Magma Images)
במהלך הדיון היום (שני) של ועדת הכספים בכנסת, יו"ר הוועדה משה גפני קרא לביטול הריבית לתושבי העוטף, אנשי המילואים וכוחות הביטחון וההצלה הפועלים בשטח. שר האוצר ציין כי הוא מתנגד למתווה חל"ת*
לבקשה כי שר האוצר יקרא לנגיד בנק ישראל להוריד את הריבית, השיב השר: "אני מדבר איתו בשיחות, הוא עצמאי, אני לא קורא לו, יש לי שיח איתו, יש 3 צוותים משותפים למשרד האוצר ובנק ישראל, שעובדים ב-3 וקטורים של הכלכלה, מעבר לתיאום האישי ביננו. מערכת לא קורסת בשבוע, אתם שואלים אותי מה הכי דחוף, בשבוע שעבר כוחות הביטחון היה הכי דחוף, דבר שני זה ניצולי הטבח".

עוד הוסיף: "המערכת נרתמה קודם כל למאמצי הלחימה, אחכ לניצולים, אחכ למעגל הרחב יותר של עוטף עזה, זה לא יכל לחכות, ועכשיו היא נרתמת למעגל הרחב יותר, אף אחד במעגל הרחב לא קורס בשבוע, עכשיו אנחנו מתעסקים עם כל המשק. תהייה כנראה שגרת חירום שתיקח זמן, נתמוך ביד רחבה, אבל עם קצת סבלנות". 
יו"ר הוועדה הגיב לדברים: "אני קורא לנגיד הבנק להוריד את הריבית. בנוסף במה שהיה עם הבנקים, כפי שתיארה ח"כ דבי ביטון, אני הולך לטפל. לא יכולה להיות המציאות הזו של מה שקורה עם הבנקים, שהם לא מתחשבים במצב. אני בעד המתווה של בנק ישראל, אבל שזה יהיה עם פטור מהריבית, לא של דחייה ולא של הקפאה, פטור לתושבי העוטף, משרתי המילואים וכוחות הביטחון וההצלה שפועלים בשטח".  
עוד הובהר מצד רשות המיסים בדיון כי במקרה של נזק ישיר, קרי פגיעה ישירה בבית בכל רחבי הארץ, רשות המיסים מפצה על הנזק ומממנת את הדיור החלופי.  לשאלות לעניין מתווה חל"ת, ציין שר האוצר: "אני כרגע מתנגד נחרצות למתווה החל"ת, אני חושב שהוא רע ולא מתאים. נדבר גם על העובדים. אנחנו שבוע בתוך המלחמה, נדבר על הכל. אני לא מכיר אף פעם שעבדו בקצבים מהירים ככ, זה באופן טבעי לא יהיה מושלם, נתאים ונסדר, ונפעל שיהיה כמה שיותר מהר".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עשו מיליארדים חודשים אחרונים על גב הציבור העובד
    בנקים 10/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גועל
    סגור
  • 2.
    העם מממן אותכם דואג לחיילים . ארצות הברית מממנת . מיליו
    כלכלנית 10/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוכלי חינם . מיד להוריד את הריבית. הרסתם את המדינה . אפסים
    סגור
  • 1.
    הורדת הריבית צו השעה .
    מאיר 10/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא יתכן שהבנקים ימשיכו לחגוג עים ריבית הפריים הגבוהה אנשים במצוקה ולא כדאי שיקרסו כי אחרי קריסה תבוא מפולת הבנקים .
    סגור
  • כסף וצרכנות
    ישראל 10/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדולר מזנק מחירי הסחורות עולות צריך לעלות רבית 10%? למנוע ריסוק השקל ודולר ב5 שקלים
    סגור