כסף וצרכנות

בגלל שואב אבק: המשפט נמשך שנתיים - ואז המשטרה חזרה בה

המשטרה הגישה כתב אישום נגד גמלאי צה"ל על רקע סכסוך שכנים במהלכו הטיח לרצפה כיסא אוכל ושואב אבק לעבר שכן אחר. שווי הנזק: 700 שקלים. הפרקליטה של הקשיש: "מדובר בצעיר שהשתלט על הגינה הציבורית באופן לא חוקי"
מערכת ice | 
שואב אבק (צילום freepik)
בעקבות סכסוך שכנים, כתב אישום הוגש נגד תושב ירושלים, גמלאי צה"ל ללא עבר פלילי, על כך שזרק שואב אבק וכיסא לרצפה. המשפט ארך יותר משנתיים, עד שהתביעה המשטרתית חזרה בה מכתב האישום. "הנאשם גרם היזק במזיד ושלא כדין לנכס של המתלונן, בכך שזרק לרצפה שואב האבק וכיסא אוכל שהיו בכניסה למקום", לשון כתב האישום. 
על פי הפרטים שהגיעו ל-N12, כתב האישום ייחס לנאשם עבירה של היזק לרכוש במזיד.  "כתוצאה מן האמור לעיל שואב האבק וכיסא האוכל נשברו, נגרם נזק בשווי 700 שקל". אלא שהנאשם טען שאין שום ראיה לכך שנגרם נזק בשווי המדובר. הנאשם הוסיף שלא היו קבלות המעידות על שווי הרכוש, ושאין אף תמונה המתעדת את הנזק. הוא פנה בבקשה לסגירת התיק באמצעות הסנגוריה הציבורית.
כמו כן, בבקשה נטען שהשכן השתלט באופן לא חוקי על שטח של הנאשם ואף תקף אותו פיזית. כעבור יותר משנתיים התהליך הסתיים ללא תוצאות. "בן 70 מצא את עצמו מתמודד מול כתב אישום שהוגש נגדו לאחר שביקש לקבל סיוע ממשטרת ישראל בשל תקיפתו על ידי שכן צעיר", אמרה הפרקליטה עו"ד עדן פוליטקין שייצגה את הקשיש בבית המשפט.
"השכן עבר לפני זמן קצר להתגורר בבניין ומאז השתלט באופן לא חוקי על גינה ציבורית. במשך למעלה משנתיים במהלכם התקיימו דיונים רבים. רק ימים ספורים לפני דיון הוכחות שבו היה צפוי להעיד המתלונן התביעה חזרה בה מכתב אישום". משטרת ישראל הגיבה לפרשה: "בניגוד לנטען, מדובר באירוע סכסוך שכנים במהלכו הזיק הנאשם לרכוש בשווי של 700 שקלים. בעקבות נסיבות האירוע, וסירובו של הנאשם להליך של הסדר מותנה, ולאחר בחינת כלל הראיות הוחלט להגיש כתב אישום". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה