כסף וצרכנות

המסעדה האהובה נסגרת באופן מידי: "סכנה לבריאות הסועדים"

רופאת נפת חדרה חתמה על צו הפסקה מנהלי והזמנה לשימוע למסעדת "שיפודי אנה" ומסעדת "אגמה" באור עקיבא, על רקע עבודה ללא רשיון עסק וביקורת תברואתית שמעלה טענות קשות לסכנה מידית לבריאות הציבור וליקויים תברואתיים שונים
תום נחום |  10
מסעדה סגורה (צילום unsplash)
ד"ר מרוה מטאנס, רופאת נפת חדרה, חתמה היום (שישי, 8.9.23) על צו הפסקה מנהלי והזמנה לשימוע למסעדת "שיפודי אנה" ומסעדת "אגמה" באור עקיבא, על רקע עבודה ללא רשיון עסק וביקורת תברואתית שמעלה טענות קשות לסכנה מידית לבריאות הציבור וליקויים תברואתיים שונים.
בצו נכתב כך: "אני מוציאה את הצו בשל ממצאי הביקורת מיום 07.09.2023 שנערכה ע"י מפקחים בכירים לבריאות הסביבה בלשכת הבריאות הנפתית חדרה בעסקים הנ"ל. הביקורת בוצעה במסגרת מבצע אכיפה של המשטרה ומשרדים ממשלתיים נוספים. בביקורת זו נמצאו בעסקים ליקויים תפעוליים ומבניים חמורים ומצב תברואי ירוד המסכנים את בריאות הציבור באופן חמור ומידי. נוכח הממצאים האלו קיים חשש ממשי כי בהעדר צו סגירה תהווה האכילה במקום סכנה מידית לבריאות הסועדים במקום. על כן, בשל מידיות הסכנה לבריאות הציבור וחומרתה, אני מוציאה צו הפסקה מנהלי לשני העסקים לפני שימוע".

"להלן עיקר הליקויים במסעדת "שיפודי אנה" שנצפו בעת הביקורת: חלק ממבנה העסק עשוי מבניה קלה, המבנה אינו אטום – נמצאו סדקים שמאפשרים חדירה רטיבות וכניסת מעופפים ומזיקים. באזור שטיפת כלים – נמצאו חסרים בתקרה, ובהנמכת תקרת גבס שבורות. חדר עבודה – הקצבייה - חלקו בנוי מבטון, חלקו מבניה קלה. מחסן העסק הינו מכולה הממוקמת בחצר העסק. בקצבייה נמצאו קילופי סיד בקירות ורשת תעלת הניקוז הייתה שבורה. האוויר בעסק היה דחוס ולא הורגש אוורור. חצר בית העסק לא מנוקזת, לא מסודרת, ולא נקייה. החצרת מלכלכת וישנן שלוליות מים. נמצא ציוד רב שאינו בשימוש העסק. באזור המשותף עם העסקים הסמוכים, ולא בתוך שטח העסק, עמדו שלושה מקררים לאחסון סחורה – וכן שולחן עבודה ועליו ארגזי ירקות חשופים ללכלוך וזיהום סביבתי. לא היו מקררי הפשרה ייעודיים לכל סוג בשר – הפשרה בוצעה במקרר אחד שעמד בחצר העסק. טמפ' במקרר היתה 15 מעלות צלזיוס (ולא עד 10 מעלות), מקרר בתהליך של עוף - עמד בחצר העסק ולא בתוך המבנה. בעסק ישנו תא שירותים אחד המשמש את שלושת העסקים במתחם. לדברי נציג העסק היו שירותים נוספים ללקוחות באזור הישיבה".
"חלק מהכנת המזון נעשית במדורים השייכים למסעדת "אגמה". לא הייתה הפרדה בין מדור שטיפת ירקות לבין מדור חיתוך ירקות וללא שימוש בחומר חיטוי לירקות כנדרש. לא הייתה הפרדה בין מזון מוכן לאכילה לבין מזון גולמי – בין היתר אוחסנו יחד קינוחים עם בשר דגים, עוף ובקר. אין סימון עקיבות מזון שהוכן בעסק, בשרים, ירקות וסלטים. בעסק בוצעו פעולות יצרניות אסורות רבות ביניהן: הפשרה של בשר והקפאתו וטחינת בשר ללא תנאים. לא היו עמדות עבודה נפרדות הכוללות שולחן עבודה כיור ומקרר נפרדים לכל סוג בשר ייעודי. מקרר ובו נמצא בשר טחון – לא היה מחובר לחשמל - בשר טחון נמצא בטמפ' של 16 ולא 0-4 מע"צ לפי התקנות. הבשרים הושמדו בצו רופא וטרינר. בעסק נמצאו בשרי בקר, עוף ודגים , פגי תוקף – הבשרים הושמדו. בצו על ידי הוטרינר האזורי – הושמדו סה"כ 61.5 ק"ג. הטמפ' הייתה 27 מע"צ בחדר (לפי התקנות עד 20 מע"צ). היגיינה לקויה הייתה במתקני הקירור בעסק – בין היתר היו כתמי חלודה רבים, שלוליות מים ודם גומיות קרועות ויבשות. לא הייתה אספקת מים חמים בעסק ולא נמצא סבון לשטיפת ידיים בעסק.
"בסלטיה באזור הגשה – קירור הסלטייה לא היה מצויד במד חום אינדיקטורי , טמפ' המזון שנמדדה במרכז המוצר- הייתה 11 מע"צ ולא עד 5 מע"צ לפי התקנות. נמצאו במקרר תצוגה- בשר בקר ובשר הודו ללא הפרדה - טרום טיפול טרמי. אוחסנה שתייה על הרצפה במטבח ולא על מדפים כ- 30 ס"מ מעל הרצפה. במכולה אוחסנו מוצרי מזון יבשים, חומרי ניקוי וחומרי אריזה. מזון אוחסנו בניגוד להנחיות יצרן שלא במקום קררי ויבש. נמדדה הטמפ' במכולה 31 מע"צ. ברחבי העסק נמצאו מעופפים רבים . מדבקות צהובות ללכידת מעופפים היו מלאות. העסק לא מוכר לנו ופועל ללא אישורנו.
"להלן עיקר הליקויים במסעדת "אגמה" שנצפו בעת הביקורת: חצר בית העסק לא מנוקזת, לא מסודרת ולא נקייה. קיים לכלוך רב ושלוליות מים. בחצר העסק נמצא ציוד רב שאינו בשימוש העסק. בחצר העסק באזור משותף לעסקים הסמוכים, ולא בתוך שטח העסק,עמדו שלושה מקררים לאחסון סחורה – וכן שולחן עבודה ועליו ארגזי ירקות חשופים ללכלוך וזיהום סביבתי. מחסן העסק הינו מכולה הממוקמת בחצר העסק. ישנו תא שירותים אחד המשמש את שלושת העסקים במתחם. לא הייתה הפרדה בין מדור שטיפת ירקות לבין מדור חיתוך ירקות וללא שימוש בחומר חיטוי לירקות כנדרש. לא היה סימון עקיבות על מזון שהוכן בעסק, בשרים, ירקות וסלטים. חלק מהכנת המזון נעשית במדורים השייכים למסעדת שיפודי אנה הסמוכה (הכנת המבורגרים ושיפודים). הכנת מזון מבוצעת מחדר אחד ללא חלוקה למדורים , בחדר המטבח חסר ציוד – בין היתר: לא היה מנדף במטבח מעל עמדת פלנצ'ה והמטגנת כמו כן לא היה כיור במטבח. נמצאו רטבים פגי תוקף בשימוש בעסק ובטמפ' 20 מע"צ ולא בקירור לפי דרישות יצרן – סה"כ כ-23 ק"ג - הושמדו. לא הייתה הפרדה בין מזון מוכן לאכילה לבין מזון גולמי – בין היתר אוחסנו ירקות שטופים יחד עם בשר דגים, עוף ובקר גולמיים. סלטים וירקות חתוכים היו ללא סימון עקיבות. נמצאו דג מקרל מצונן הוקפא בניגוד להנחיות יצרן ודג סלמון ללא עקיבות – הושמדו בצו מרופא ויטרנר. נמצא מזון מוכן לאכילה כמו שקשוקה שהוקפא בעסק . המזון הושמד בצו רופא וטרינרי. אזור שטיפת כלים – במטבח הייתה צנרת מים גלויה לעין. לא היה סבון ונייר לשטיפת וניגוב ידיים. שני העסקים, "מסעדת אגמה" ו"שיפודי אנה" עובדים ללא רישיון עסק. מצ"ב דו"ח הביקורות המהווים חלק בלתי נפרד מהצו. המצב המתואר מהווה סכנה מידית לבריאות הציבור".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    חבל זאת מסעדה טובה
    מקומי 09/2023/10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מדובר במקום שאוהב להאכיל ואוהב את הלקוחות . מנסיון של שנים . תמיד טעים ותמיד טרי . מה הולך במטבח זאת שאלה שאפשר לשאול על כל מקום . חבל שלא נותנים לאנשים להתפרנס וששופכים את התינוק עם המים. בסוף כל אחד יכול לירוק לך בסנדוויץ . הכי חשוב הרצון והאחריות האישית באופי של בעל המסעדה וכן לדעתי המצב הוא בדיוק ההפך . מדובר במסעדה עממית אנשים מקצועיים אוכל פשוט בשר טוב חיוך ומחירים סבירים והוגנים . יש שם גם נדיבות ויחס אישי . אני לא מכיר את הבעלים זאת רק התרשמות אישית משנים של לאכול במקום ...חבל לי עליו .
    סגור
  • 9.
    דרום תל אביב
    יוליה 09/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש מלא כאלה בדרום תל אביב
    סגור
  • 8.
    זה הסיבה שאני לא אוכל בחוץ כבר שנים ! ! ! (ל"ת)
    גל רובנשטיין 09/2023/09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 7.
    רובם ככה גם מהביוקר קונים צחנה מהשטחים (ל"ת)
    ווייט 09/2023/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    איפה היה משרד הבריאות כל השנים
    אתי 09/2023/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תתחילו לעבוד...מרעילים את הציבור.
    סגור
  • 5.
    שימשיכו ליבדוק יש מלא כאלה האמינו לי (ל"ת)
    אחד שיודע . 09/2023/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    צוו
    מודי 09/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    למה כתבות מעייפות אותנו עקב צווים ליכלוך וניהול לא תקין לא מספיק העיקר למלא מסכים מעייף
    סגור
  • 3.
    בלה בלה בלה כמה שטויות
    דינור 09/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מסעדות הרבה יותר גרועות שלא בודקים אפילו
    סגור
  • 2.
    מסעדות רעילות
    הציוני 09/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה אם לכפות בברוטאליות על בעלי המקום לאכול את הסבל שהם מכינים????? הגיע הזמן שירגישו מה זההאטכל מטונף ורעיל- עד להרעלה קשה ומחלות מעיים מהמטבחים המחורבנים שלהם...רק בכוח רב בלי פשרות.
    סגור
  • 1.
    מסעדה נסגרה
    פלפל 09/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אפשר בעצם לסגור את כל המסעדות בארץ.ורצוי אפילו
    סגור