כסף וצרכנות

רפורמת הרישוי הסביבתי: "חיסכון של 2.5 מיליארד בשנה"

ועדת שרים ליוקר המחיה תדון ברפורמת רישוי העסקים הסביבתי, נושא שמפוזר היום בין גופים שונים ומסורבל בירוקרטית. לטענת השרה עידית סילמן: "החקיקה תאפר לאמץ סטנדרטים סביבתיים אירופאים"
שירה יום טוב | 
עידית סילמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
היום (חמישי) בוועדת השרים ליוקר המחיה תעלה השרה להגנת הסביבה עידית סילמן את נושא הרפורמה ברישוי הסביבתי - רישוי משולב, שיוצע במטרה להקל על הביורקרטיה על עסקים שנדרשים לרשיונות סביבתיים. מדובר בצעד שאומץ כברבארצות הברית ובאירופה. החוק צפוי לייצר אחידות במתן הרשיונות לעסקים, וכן להעביר את הליך הרישוי דיגיטציה שתקצר את זמני הטיפול במתן רישיונות.
השרה להגנת הסביבה עידית סילמן התייחסה לדיון שצפוי ואמרה, "הרפורמה המשותפת של המשרד להגנת הסביבה עם משרד האוצר שאותה אנחנו מקדמים, תביא להורדה של הביורוקרטיה, תייצר איחוד ודיגיטציה של מספר היתרים ורישיונות להיתר אחד מעמיק שיינתן לתקופה ארוכה וייצר ודאות לעסקים. אך יותר מכל, החקיקה בנושא הרישוי המשולב, תאפשר לנו לאמץ סטנדרטים סביבתיים אירופאים, על ידי הפחתה משמעותית של רמת הזיהומים לסביבה ושמירה על  בריאות הציבור.
"כיום מפעלים נזקקים להיתרים ולאישורים רבים הניתנים לפרקי זמן שונים על ידי יחידות שונות במטה המשרד ובמחוזותיו, מדובר במערכות מיושנות  הממוחשבות חלקית או שאינן ממוחשבות כלל המייצרות עומס בירוקרטי וחוסר ודאות למפעלים. יישום החוק יביא לתועלת משקית של 2.5 מיליארד שקלים בשנה ולתועלות סביבתיות של 115 מיליארד שקלים בהפחתת פליטות מזהמים לאוויר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה