כסף וצרכנות

מגמה מפתיעה: ירידה חדה במחירי היהלומים - זו הסיבה לכך

על רק העלייה ביוקר המחיה בכלל תחומים החיים, חלה מגמה מפתיעה. שוק היהלומים נמצא בירידה הסיבה העיקרית עליה במעמדם של יהלומי המעבדה 
מערכת ice | 
יהלומים (צילום pixabay, shutterstock)
מאז הקורונה, הביקוש ליהלומים חווה ירידה משמעותית. שכן, אנשים חזרו להוציא על חופשות ואטרקציות על חשבון רכישות אחרות. אולם, לפי הדיווח סוגי היהלומים הטבעיים ירד אל מול התחליף הזול- יהלומי מעבדה.
לא פעם אנשים שרצו לרכוש תכשיט מעוטר ביהלום נתקלו במחסום הכלכלי וזו משום שמחיר היהלום הטבעי יקר מאוד. על כן, היתרון המשמעותי של יהלומי המעבדה זה מחירם הזול.
לעומת תכשיטים המעוטרים ביהלומים טבעיים, שמחירם יכול להגיע למאות אלפי שקלים, מחירם של תכשיטים המעוטרים ביהלומי מעבדה זולים הינם הרבה יותר. המגמה חלה גם בארה"ב שגם שם יש דיווח על ירידה במחירי טבעות האירוסין במדינה. 
היהלומים המיוצרים במעבדה נתפסים כבר תקופה כאיום קיומי לתעשיית הכרייה, שכן הם משמשים כחלופה זולה יותר בלי הבעיות הסביבתיות והחברתיות הנלוות לרוב לכריית יהלומים.
הורדות המחירים לא חלות רק על היהלומים הטבעיים, אלא גם המחיר של יהלומי המעבדה בירידה. לפני חמש שנים, מחיר היהלומים המהונדסים היה נמוך ב-20% מהיהלומים הטבעיים, אך כעת הוא נמוך בסביבות 80%, על רקע ירידה במחירים ובעלויות הייצור. ההערכה היא כי המחירים ימשיכו לרדת בשל זינוק בהיצע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה