כסף וצרכנות

משרד הבריאות: אלו העקרונות למתווה שיוזיל את עגלת הסופר

משרד הבריאות הוציא מסמך, בו הוא מפרט על עקרונות המתווה להעמקת רפורמת המזון והסרת חסמי יבוא. במסגרת הרפורמה, יועבר חוק "מה שטוב לאירופה, טוב לישראל", חוק זה אמור להסיר את הבדיקות הנוספות למזון שנכנס לישראל 
מערכת ice | 
משה ארבל (צילום נועם רבקין פנטון פלאש90)
משרד הבריאות מפרסם היום את עקרונות המתווה להעמקת רפורמת המזון בדגש על הסרת חסמי יבוא. בשנים האחרונות קודמו צעדים רבים בתחום, בהם פתיחת הייבוא המקביל של מזון רגיל, אימוץ תקנות האיחוד האירופי לעניין בטיחות מזון, ביטול רשמיותם של עשרות תקנים ישראליים בתחום המזון, והוספת "המסלול האירופי" ביבוא מזון רגיש.
במרכז המתווה עומד הייעוד העיקרי של שירות המזון הארצי להבטיח כי רמת איכותו, תקינותו ובטיחותו של המזון המיוצר, המשווק בישראל והמיובא אליה יהיו נאותים, וזאת, "בהתאם למקובל באסדרה במדינות המפותחות, לרבות בתקנים בין-לאומיים מקובלים ולפיקוח המבוסס על ניהול סיכונים והכל במגמה לאפשר זמינות והנגשה של מגוון מזון בעלויות סבירות לכלל הציבור, תוך שמירה על בריאות הציבור", כקבוע בחוק המזון.
במסגרת מתווה "מה שטוב לאירופה, טוב לישראל", יבואנים לא יצטרכו לחכות עשרה ימים על מנת לקבל אישור לרישום יבואן. בנוסף, תינתן אפשרות להגיש שטר מטען שמעיד על יבוא מסחרי באירופה.
משה ארבל, שר הבריאות: "משרד הבריאות מציג רפורמה נוספת בסדרת המהלכים שנעשו לאחרונה המקיפים מגוון תחומים הנוגעים במשרד כחלק מהמאבק הממשלתי ביוקר המחיה, ומהווים בשורה מהותית ליבואנים ולצרכנים בישראל.
המתווה להעמקת רפורמת המזון הוא נדבך נוסף בדרך להידוק הקשרים עם מוסדות האיחוד האירופי במדינות מוכרות, דבר שיקדם את מדינת ישראל צעד נוסף בזירה הבינלאומית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה