כסף וצרכנות

יוחננוף מכרה שמן לא כשר? התביעה הייצוגית החדשה נגד הרשת

בית משפט השלום ברחובות אישר השבוע תביעה ייצוגית נגד רשת יוחננוף. לקוחה טוענת בתביעה שרכשה לפני כשלוש שנים שמן קנולה שהוצהר עליו כי הוא כשר. עם זאת, היא טוענת כי בפועל הרבנות לא הכשירה את השמן המדובר
מערכת ice |  2
איתן יוחננוף (צילום גבע טלמור)
האם רשת יוחננוף מכרה שמן קנולה בטענה שהוא כשר, אך ללא תעודה נדרשת מהרבנות? הנושא הזה יתדיין בעתיד הקרוב במסגרת תביעה ייצוגית שאושרה השבוע בבית משפט השלום ברחובות נגד הרשת.
לפי כלכליסט, לקוחה שומרת כשרות רכשה ברשת שמן קנולה עם תגית "כשר" לפני כשלוש שנים. עם זאת, הלקוחה טוענת כי בפועל השמן לא קיבל את תעודת הכשרות הנדרשת מידי הרבנות. יש לציין כי השמן נרכש ברשת דרך מתווך שרכש את השמן מיצרן גרמני.
ביוחננוף הגנו על עצמם וטענו כי השמן כן קיבל את תעודת הכשרות ואף כי ייצור השמן בגרמניה מלווה במשגיחי כשרות שהרבנות מאמצת את דעתם. כמו כן, הרשת הסבירה כי עד שנת 2018 תעודת הכשרות נרשמה על שמו של המתווך ממנו נרכש השמן והחל מ-2019 תעודת הכשרות הועברה על שמה של יוחננוף. 
עם זאת, בבית המשפט עדיין קיבלו את התביעה הייצוגית, לאחר שברבנות הציגו עמדה שלפיה בתאריך בו נרכש השמן לא ניתנה עבורו תעודת כשרות מטעם הרבנות ולכן השמן אכן נמכר ככשר בניגוד לחוק. עוד הם הוסיפו כי התעודה שניתנה ליבואן לא הייתה רלוונטית לשמן המדובר.
בהתאם להחלטת בית המשפט, ליוחננוף יש 60 ימים להגיש כתב הגנה בנושא.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הכשרות מעניינת את הישבן שלי
    יעקב כהן 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    די כבר לחפש כולה שמן
    סגור
  • 1.
    הטעיה צרכנית חמורה (ל"ת)
    אדם 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור