כסף וצרכנות

נתניהו הבטיח חינוך חינם? מעונות היום מתייקרים במאות שקלים

פחות מחודש וחצי לפני פתיחת שנת הלימודים, מתברר כי מחירי מעונות היום המפוקחים על ידי המדינה יעלו. מהסבסוד שהובטח ייהנו רק בעלי הכנסה נמוכה
מערכת ice | 
גן ילדים-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אחת ההבטחות הבולטות ביותר של רה"מ נתניהו לפני הבחירות היתה חינוך חינם מגיל לידה עד שלוש. הוא גם העלה על זה סרטונים במסגרת הקמפיין. משלא נמצא לתוכנית מקור תקציבי, הצטמצמה התוכנית לחינוך חינם מגיל שנתיים. אלא שכעת נראה שבשנת הלימודים הקרובה שתיפתח בספטמבר, תתייקר העלות במעונות היום במאות שקלים.
במסיבת עיתונאים בסוף אפריל אמר נתניהו כי "השלב הראשון יהיה לתת מענק של 940 שקלים עבור כל ילד להורים עובדים לפעוטות עד גיל 3. השלב השני יהיה להעניק סבסוד כמעט מלא להורים לפעוטות שנמצאים במעונות המפוקחים החל מחודש ספטמבר".

היום התברר כי מעונות היום המפוקחים על ידי המדינה מעלים את המחירים, וההורים ישלמו. על פי כאן חדשות, ההפרש בעלות מעון לפעוט מעל שנתיים תסתכם בעשרות שקלים. אולם לפעוטות בגיל 15 חודשים ועד שנתיים, ההורים ישלמו במקום 2278 שקל כיום, 2668 שקל - הפרש של 410 שקל. מי שיבקש להכניס תינוק ניו בורן בגיל 0-3 חודשים למעון, ישלם במקום 2,965 שקל, סכום של 3,494 שקל - הפרש של 529 שקל.
 
על פי התוכנית עליה הכריזו רה"מ נתניהו ושר האוצר סמוטריץ', מ-1 בינואר 2024 כל הורה עובד בישראל לילד מגיל 3-0 יקבל 2 נקודות זיכוי. מדובר במענק של 940 שקל עבור כל ילד למשפחה, שיינתן לעתים גם באמצעות מס הכנסה שלילי. בנוסף, יוגדל הסבסוד למעונות המפוקחים החל מחודש ספטמבר, כך שיעמוד על 1,700 שקל.
יחד עם זאת, התוספת בשכר לא תכסה את שכר הלימוד הגבוה, מה גם ששנת הלימודים מתחילה 4 חודשים לפני החלת התוכנית. כן נטען שסבסוד המעונות נוגע רק לבעלי הכנסות נמוכות, ואילו מי שאינם זכאי לסבסוד, ייאלץ לשלם הרבה יותר ויסבול מעליית המחירים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה