כסף וצרכנות

אין עגבניות? תאכלו רסק: מחיר העגבניות בהודו זינק במאות אחוזים

לאחר גשמי מונסון רבים, תנובת העגבניות בהודו הותיר האת הסיטונאים והצרכנים עם תפוקה ירודה ומחירים שרק מזנקים. בעת שמחירי העגבניות עולים במאות אחוזים, הצרכנים פונים לרסק משומר
מערכת ice | 
עגבניות (צילום אורי לנץ פלאש90)
ההתחממות הגלובלית מכה בהודו. על פי דיווחים חדשים, במדינה חווים עלייה חדה במחיר העגבניות לאחר שעונת הגידול שלהן לא הפיקה תוצרים סבירים. לפי כלכליסט, מחירי הירקות בהודו זינקו מעלה וישנם אסורים בהם הם עלו ב-288% בחודש בודד, למחיר של כ-140 רופי לקילו עבור הסיטונאים.
מהממשלה ההודית נמסר כי עונת העגבניות נפגעה מגשמי המונסון, וכך המכה הזו התווספה כעת גם לגל עליות המחירים במספר תחומים נוספים במדינה, כמו חלב ומוצרי בסיס אחרים.
סימן מובהק לכך שייתכן ומדובר במשבר, או לפחות במשבר שבדרך, זו העובדה כי אפילו רשת המזון המהיר, מקדונלד'ס, הפסיקה לכלול את הירק במנות שלה. הרשת תירצה זאת בכך שהתוצרת במדינה לא עברה את בדיקות האיכות המחמירות שלה, והכחישה שמדובר במחירי העגבניות בלבד. עם זאת, הרשת צופה כי זו תהיה בעיה זמנית בלבד. הרשת עדיין מציעה שקיות קטשופ וברשתות מזון אחרות, כמו סאבוויי, עדיין מגישים מנות שכוללות עגבניות.
במקביל, לאור הירידה בביקוש לעגבניות עקב מחירן, האזרחים פונים לרכישת מוצרים משומרים, כמו רסק עגבניות. החברות השונות זיהו פוטנציאל זה והחלו לפרסם ולעודד רכישת רסק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה