כסף וצרכנות

הטבת ענק לסטודנטים בישראל: ככה תוכלו לשלם מעכשיו

לראשונה בישראל: עמותה תאפשר לבצע את תשלומי שכר הדירה מהסטודנטים בכפרים שלה באמצעות צ'קים דיגיטלים
מערכת ice |  1
אוניברסיטאות (צילום shutterstock, פלאש 90)
עמותת איילים, שהקימה מספר כפרי סטודנטים ברחבי הארץ היא הארגון הראשון בישראל שיאפשר לסטודנטים להעביר את תשלומי ההשתתפות בשכר הדירה שלהם באמצעות צ'ק דיגיטלי של חברת וי- צ'ק. ההחלטה לעבור לתשלום באמצעות כלי התשלום החדש, אותו מעודד בנק ישראל, תחסוך את תשלום הריביות במקרה של פריסת תשלומים ותאפשר לסטודנטים להימנע מהבירוקרטיה הכרוכה בתשלום בצ'קים מנייר.
עמותת איילים פועלת למען שיפור רווחת החיים, איכות החינוך והתרבות של סטודנטים ויזמים צעירים בישראל בין היתר ע"י הקמת כפרי סטודנטים ויזמים באזורי הנגב והגליל לטובת פיתוח החינוך, התרבות והמרקם החברתי באזורי הפריפריה. לעמותה מאות סטודנטים אשר גרים בכפרים השונים שלה.

מודל הפעילות של העמותה הוא הקמת כפרי סטודנטים ברחבי הפריפריה החברתית והגאוגרפית, על ידי צעירים, תוך חינוך לערכי הציונות, עידוד יזמות צעירה ויצירת חיבורים בין הדור הצעיר ובין הארץ והחברה. כפרים אלו מהווים תשתית לחיזוק המרחבים בהם הם מוקמים ואף מובילים להקמת יישובי קבע.
חברות רבות המשכירות דירות רבות בדומה לכפרי סטודנטים או מעונות מנסות בשנים האחרונות למצוא פתרונות תשלומים שיחסכו את ההתעסקות והבירוקרטיה הכרוכה בצ'ק מנייר. עו"ד אורן אביטל מנהל התפעול וקצין הציות של וי- צ'ק, החברה היחידה כיום בישראל המאפשרת תשלומים בצ'ק דיגיטלי מלא ללא צורך כלל בצ'ק מנייר, מסביר על השינוי שנוצר: "לחברות וארגונים גדולים אין הפנאי והאמצעים להתעסק בהפקדה וניהול גבייה על כמות צ'קים גדולה כל-כך. זה גם תהליך שעולה המון כסף וגם לוקח זמן רב ובירוקרטיה. חברות רבות החליטו לעבור לגבות את התשלומים בכרטיס אשראי, אך צריך להבין כי לאוכלוסייה כמו אוכלוסיית הסטודנטים אין מסגרות אשראי גדולות ותשלום שכ"ד באמצעות כרטיס אשראי פשוט יסתום להם את המסגרת והם יגררו לעלויות נוספות ורביות גבוהות על פריסת התשלומים."
בעמותה מציינים כי עם תחילת השימוש במערכת התשלומים של וי-צ'ק הבינו בעמותה את היכולת של המערכת לייעל ולקצר משמעותית את כל תהליך התקשורת סביב נושאי התשלומים. עוד מסבירים כי העברת התשלום באמצעות צ'ק דיגיטלי מאפשרת לסטודנטים לפרוש את תשלומי שכר הדירה ללא ריבית כלל. עניין קריטי בתקופה זו.
חברת וי צ'ק, שהוקמה ע"י קובי רם, מובילה מהפך בשוק התשלומים ומעבירה את כל יתרונות הצ'ק לדיגיטל, כאשר היא משאירה את ההתעסקות המיותרת מאחור. מדובר בחברה היחידה כיום בישראל המאפשרת חיוב וזיכוי ישירות מחשבון הבנק של הלקוח ובעצם מאפשרת לשלם בצ'ק דיגיטלי, כולל פריסת תשלומים דחויים והחזקה ב"נכס דיגיטלי" כביל בפני הרשויות. לאחרונה קיבלה וי צ'ק אישור ראשון מסוגו מרשות שוק ההון בישראל למתן שירות בנכס פיננסי.
ההסכם כולל את העברת התשלומים שעמותת איילים מקבלת משוכריה, דרך מערכת הצ'קים של וי-צ'ק. הסכם זה מגיע לאחר מספר חודשים של שיתוף פעולה מקדים בו איילים בחנה את השימוש בצ'ק הדיגיטלי והאפשרויות השונות.


קובי רם, מנכל ומייסד וי-צ'ק: "שוק התשלומים עובר מהפכה של ממש בימים אלו. האמון שקיבלנו מרשות שוק ההון וכמובן שיתוף הפעולה המבורך עם עמותת איילים מוכיח את הצורך והביקוש לאמצעי תשלום נוח, יעיל ובטוח לשימוש, במיוחד עבור צעירים ושוכרי דירות. אנחנו גאים להיות ממובילי מהפכת הפינטק והתשלומים בישראל. אני מאמין כי בקרוב נראה איך השוק כולו צועד לעבר פתרונות דיגיטליים מתקדמים וצ'ק הנייר יהפוך להיסטוריה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נהדר !! פתרון מושלם !!
    אלי דוד 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בתור משתמש בויצ' ק יכול להמליץ בחיוב על הפתרון הנהדר הזה .
    סגור