כסף וצרכנות

SHEIN חוטפת: התחמקות מתשלום מס ופגיעה בזכויות אדם

האתר הרביעי בגודלו בעולם במכירות מואשם שוב בהעסקת עובדים בכפייה והפעם במסגרת ועדת חקירה רשמית בארה"ב. בנוסף, טוענת  הוועדה כי הקמעונאית מתחמקת מתשלום מסים על הייבוא בעזרת סדרות של משלוחים קטנים
מערכת ice | 
אתר SHEIN (צילום freepik, מתוך אתר shein)
ועדה פרלמנטרית בקונגרס האמריקאי בנושא התחרות הכלכלית בין ארה"ב וסין, פרסמה אתמול (חמישי) דו"ח מרשיע הקושר בין ענקיות הקמעונאות Shein ו-Temu למספר לא פרופורציונלי של הפרות ייבוא.
על פי הדו"ח, אתרי המכירות הפופולריים מנצלים פרצות סחר כדי לייבא סחורות לארה"ב מבלי לשלם מכסי ייבוא או לבצע משלוחים כפופים לביקורת בנושא זכויות אדם, על פי ממצאים שפרסמה הוועדה. עוד נכתב בדו"ח כי המותגים, שצוברים את רוב בסיס הצרכנים שלהם מהמדיה החברתית, אחראים ככל הנראה ליותר מ-30% מהחבילות הנשלחות מדי יום לארה"ב תחת חוק שמוותר על תעריפי הייבוא אם ערך המשלוח אינו עולה על 800$. היבוא כולל כמעט 600,000 משלוחים ביום נכון לשנה שעברה, וככל הנראה גבוה יותר כעת, על פי הממצאים.
בבית המחוקקים טוענים שהפרות התעריפים מעניקות לטמו ושיין יתרונות לא הוגנים על פני קמעונאיות בארה"ב. הערכת השווי של טמו מוערכת ביותר מ-100 מיליארד דולר, בעוד שיין הוערך לאחרונה ב-64 מיליארד דולר.

הדו"ח הוא המשך לחקירת הוועדה בנושאי עבודה בכפייה של אויגוריים בסין. אויגורים הם קבוצה אתנית מדוכאת בסין בעקבות מאבק על אוטונומיה. מכתבים נשלחו בחודש שעבר לנייקי, אדידס, שיין וטמו בנושא זכויות העסקתם בסין. שתי האחרונות התמודדו עם האשמות על הפרת זכויות אדם: שיין על העסקת עובדים בכפייה לכאורה במפעלים שלה באזור האויגורי, וטמו על כך שלא צייתה לחוק האויגורי למניעת עבודות בכפייה.
"התוצאות האלה מזעזעות: טמו לא עושה כמעט כלום כדי לשמור על שרשראות האספקה שלה ללא עובדים בכפייה", אמר בהצהרה מייק גלאגר, הנציג הרפובליקני מוויסקונסין ויו"ר הוועדה בבית הנבחרים. "במקביל, טמו ושיין בונות אימפריות סביב פרצת המינימום בחוקי הייבוא שלנו - מתחמקים ממסי ייבוא ומביקורת על מיליוני הסחורות שהם מוכרים לאמריקאים".
קמעונאיות אחרות, בינתיים, משלמות מיליונים לארה"ב בשנה על מסי יבוא. מותג הבגדים Gap שילם 700 מיליון דולר בשנת 2022 בחובות, H&M שילמה 205 מיליון דולר ו-David's Bridal שילמה יותר מ-17 מיליון דולר באותה שנה, על פי הדו"ח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה