כסף וצרכנות

המשרד להגנת הסביבה במבצע מרשים: עשרות אתרי פסולת נתפסו

 פסולת אלקטרונית – לא בכל אתר: המשרד להגנת הסביבה ערך פעילות ארצית רחבת היקף לאכיפת חוק פסולת אלקטרונית ב-43 אתרים שאליהם מגיעה פסולת אלקטרונית.  במסגרת הפעילות, המשרד מצא חשדות להפרות ב-28 אתרים שבהם נמצאו חריגות

מערכת ice | 
פסולת (צילום המשרד להגנת הסביבה)
המשרד להגנת הסביבה ערך פעילות אכיפה רחבה בנוגע ליישום חוק פסולת אלקטרונית ב-43 אתרים ברחבי הארץ. במסגרת הפעילות, שנערכה על ידי גורמי המקצוע באשכול השלטון המקומי של המשרד, מחוזות המשרד והמשטרה הירוקה של המשרד, נבחנו אתרים שאליהם מגיעה בפסולת אלקטרונית ונבדק אופן איסוף, אחסון, טיפול וסילוק הפסולת בהתאם לחוק.
פסולת אלקטרונית היא פסולת מזהמת ביותר כאשר היא מושלכת בשטח פתוח וכשאינה מטופלת באופן מותאם. אותם חומרים רעילים עלולים לדלוף לקרקע ולמקורות המים, לזהם את האוויר וליצור מפגעים סביבתיים ובריאותיים.
הטיפול המוסדר בפסולת אלקטרונית כולל איסוף נפרד, פירוק המוצרים למרכיבים תוך הסרת המזהמים באופן מוסדר וטיפול נפרד בכל אחד מהמרכיבים על ידי מתקנים מוסדרים בעלי תשתית וטכנולוגיה המתאימה לפעילות זו.
כנגד 28 אתרים נמצאו חשדות לחריגות מהוראות החוק. המשרד להגנת הסביבה יבחן המשרד את הממצאים ויאכוף בהתאם לסמכויותיו.
פעילות האכיפה של המשרד להגנת הסביבה מצטרפת לסדרת פעולות שהמשרד מבצע לצורך הסדרת שוק הפסולת האלקטרונית במטרה לעודד את מיחזורה ולמנוע את ההשפעות השליליות הנובעות כתוצאה מטיפול בלתי נאות בה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה