כסף וצרכנות

אושר חוק "צמצום כפל ביטוח": כך זה ישפיע עליכם

על פי ארגון הרופאים העצמאיים (ארצ"י), החוק החדש יביא את בעיות מערכת הבריאות הציבורית לתוך ביטוחי הבריאות הנוספים (שבן), יגדיל את הנטל הכלכלי על ציבור המטופלים וידרדר את רמת שירותי הבריאות בישראל. יו"ר ארצ"י, ד"ר אייל שפירא: "אנחנו בפתחו של אירוע רב נפגעים"
מערכת ice |  2
חברות ביטוח (צילום אורן דאי, אייל גזיאל, טל שחר, פייסבוק/יורם נוה, Magma Images, ויקיפדיה)
ועדת הבריאות של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את החוק שמכונה "צמצום כפל ביטוח". על פי ארגון הרופאים העצמאיים (ארצ"י), אישורו ישפיע לרעה ובאופן מיידי על בריאותם של אזרחי ישראל במספר אופנים:
- עלייה במחירי הביטוח - מסחרי ובהמשך גם בשב"ן.
- פגיעה בזמינות ובאיכות הפעולות הניתוחיות שיוצעו במסגרת השב"ן.
- צמצום התחרות תוך כדי עצירת ההתפתחות בשירותי הבריאות.
- בריחת מוחות ואובדן ידע רפואי שיהפוך לזמין רק עבור מי שידו משגת.
- רכישת ביטוח מסחרי מלא (מהשקל הראשון) במחיר גבוה יותר מהקיים היום.
- אובדן זכויות עבר ביטוחיות.
יו"ר ארצ"י, ד"ר אייל שפירא: "אישור החוק הוא בכיה לדורות. החוק יפגע במטופלים ובמבוטחים, יקפיץ את מחירי פוליסות הבריאות המסחריות ויביא למצב של רפואה לעשירים ורפואה לעניים. כרופאים עצמאיים שמטפלים בציבור רחב של מטופלים, גם במערכת הציבורית וגם במערכת הפרטית, אין לנו את הזכות להרים ידיים. נעשה הכול כדי לשמור על מערכת הבריאות שלנו גם אל מול הגורמים שמתעקשים בכוח להרוס אותה".
מנכ"לית ארגון ארצ"י, סיגל משהיוף: "בדיונים הארוכים בוועדת הבריאות נתקלנו באטימות הדרג המקצועי במשרד האוצר. למרות אזהרות חוזרות ונשנות של מומחים בתחום, סרב האוצר לשנות את החוק שיזם. בנוסף, במקום לקחת אחריות על סירוס מערכת הבריאות הציבורית לאורך שנים, גלגל האוצר את האשמה לבעיות דווקא לרופאים המסורים. באמצעות החוק החדש הצליח האוצר להשתלט גם על שירותי הבריאות הממומנים בכסף פרטי. החוק יביא להתארכות תורים בשב"ן ולעלייה במחירי שירותי הבריאות שלנו. נמשיך לפעול לשיפור זמינותם של שירותי בריאות איכותיים בישראל ולמען זכותם של הרופאים לתת שירות לכל חולה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ציבור העובדים משלם 5% עבור שירותי בריאות ציבורית.
    אחד העם 05/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האוצר מתקצב את בתי החולים וקופות החולים בחסר במשך עשרות שנים בניגוד להתחייבות לציבור. החרדים שילמו תעריף מינימום מיוחד להם. תנחשו, מי יהנו מהשינוי בחוק ומי יפגעו יותר.
    סגור
  • 1.
    איפה החכמים
    יוני מגל 05/2023/14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ברור מעל לכול ספק שזו קבוצת נבחרי הציבור העלובה בישראל מעולם . אנשים נבערים בחלקם הגדול רדופי שינאה וגזענות, מוכים ברגשי נחיתות, עובדי אלילים חסרי יסודות מוצקים לחיים בעולם הזה. ובראשם עבריין שחי על חשבונע כבר עשרות שנים,חסר יכולת,ללא כריזמה פוליטיקאי נמוך קומה מהדרג הנמוך שקיים ובעיקר חסר הבנה באסטרטגיה.הוא הביא את ישראל אל פי פחת .אנחנו בנפילה חופשית.
    סגור