כסף וצרכנות

עשרות אלפי ישראלים זכאים: גם לכם מגיע ביטוח נסיעות חינם?

בעקבות פשרה בתביעה ייצוגית חויבו הראל וכלל ביטוח להעניק  ביטוח חינם לעשרות אלפי נוסעים לחו"ל, עו"ד ציוני ממגישי התביעה: "ישראלים רבים לא מימשו עדיין את זכותם לביטוח נסיעות חינם לגמרי. ניתן לחסוך עד 5 ימי ביטוח בחו"ל, חיסכון אדיר למשפחות לקראת עונת הקיץ"
מערכת ice | 
יעדים מבוקשים בחג (צילום shutterstock)
חברות הביטוח הראל וכלל ביטוח חויבו לפני כשנה על ידי  בית המשפט לפצות לקוחות בביטוח חינם לנוסעים לחו"ל, זאת במסגרת הסדר פשרה של תביעה ייצוגית. הזכאים להטבה, קבוצה המונה עשרות אלפי אנשים ואף יותר,  גם  קיבלו  הודעות באמצעות מסרון או הודעה בדואר האלקטרוני.
אך עם זאת, על פי נתונים שהגיעו לעו"ד שאול ציוני, ממגישי התביעה הייצוגית, לקוחות רבים של חברות הביטוח  לא מימשו עדיין את זכותם לימי ביטוח נסיעות חינם. כך, למשל, ביחס לחברת הביטוח הראל, לפי הודעתה לבית המשפט – נוצלו עד כה – 115 אלף ימי ביטוח מתוך מאגר של 580 אלף ימי ביטוח. כלומר, קיימים עוד מאות אלפי ימי ביטוח נסיעות לחול בחינם שטרם נוצלו.

"הראל התחייבה להעמיד לרשות חברי הקבוצה הזכאים 580 אלף ימי ביטוח נסיעות לחו"ל ללא צורך בתשלום כספי כלשהו על ידם. גם חברת הביטוח כלל מעמידה  לרשות חברי הקבוצה מאגר ימי ביטוח נסיעות לחו"ל בשווי כולל של 5.6 מיליון שקל"  כך מסביר עו"ד שאול ציוני ממשרד ציוני פילרסדורף פיליפ "עם זאת, שנה לאחר החלטת בית המשפט ישנה יתרה משמעותית של ימי ביטוח בחינם שעומדת לרשות הציבור למימוש על ידו. אנו פונים היום לציבור לנצל את ההטבה שקיבל כבר בחופשת הקיץ הקרובה שלו. מדובר בהטבה משמעותי היכולה לחסוך כסף רב לכל משפחה ומשפחה, ואינה כרוכה בתשלום כלשהו לחברות הביטוח".
ביחס להסדר עם חברת כלל - הזכאות חלה גם על בן או בת זוגו של חבר קבוצה ו/או ילדיו של חבר הקבוצה, כלומר כל אחד מהם יהיה זכאי לקבל שלושה ימי ביטוח ללא תשלום(!). למשל אם מדובר במשפחה של עם שלושה ילדים, חמשת הנוסעים יוכלו לקבל ביטוח נסיעות לחול בחינם למשך 3 ימים. ביחס להסדר עם חברת הראל, מדובר בזכאות לשלושה ימי ביטוח חינם מעבר לימי הביטוח הניתנים חינם במסגרת ביטוח נסיעות לחול של מחזיקי כרטיס האשראי של חברת כאל.
הסדר הפשרה מול חברות הביטוח הושג במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה בשנת 2014 על ידי שני מבקשים, שטענו אז כי נמכרה להם פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל בתשלום על אף שהיו זכאים באותה תקופה לפוליסת ביטוח כזאת ללא צורך בתשלום נוסף.
הבקשה שהוגשה באמצעות עו"ד שאול ציוני ממשרד ציוני פילרסדורף פיליפ, עסקה  במכירת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל לבעלי כרטיס אשראי של חברת כ.א.ל על ידי חברת הביטוח הראל, ולבעלי כרטיס אשראי של חברת ישראכרט על ידי כלל ביטוח, אשר היו זכאים בתקופה הרלוונטית לפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל ללא צורך בתשלום נוסף. במסגרת התובענה נטען כי המוצר שנמכר על ידי חברות הביטוח במסגרת מוקדי השירות להפעלת הפוליסה הבסיסית, אינו "הרחבה" או "תוספת" של הפוליסות הבסיסיות, כפי שהוצג למתקשרים באופן מטעה לטענת המבקשים, אלא פשוט הכיסוי שמגיע להם בפוליסה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה