כסף וצרכנות

מענק של 7,500 שקל למשכירי הדירות? בשורת ענק לאלפי ישראלים

הטבת המס החדשה שצפויה להוריד את מחירי השכירות כאשר כפי שדווח כאשר הכנסת יוזמת מהלך שיעניק הטבת מס של עד אלפי שקלים לחודש למשכירי ושוכרי דירות, תאפשר הורדת מחירים: "הוזלה של המס על הכנסות משכירות תקטין את ההכנסות ממיסוי למדינה עצמה"
מערכת ice |  12
נדל"ן (צילום unsplash, pexels)
מאיר וידר, מנכ"ל וידר משכנתאות, התייחס להצעת החוק החדשה בנושא השכירויות אשר עברה בקריאה ראשונה אתמול (ראשון) בכנסת. הטבת המס צפויה להוריד את מחירי השכירות כאשר כפי שדווח, הכנסת יוזמת מהלך שיעניק הטבת מס של עד אלפי שקלים לחודש למשכירי ושוכרי דירות. 
וידר הסביר: "לכל מי שבבעלותו נכס שמושכר - אך גם מנגד שוכר בעצמו, יוכל להתקזז על תשלומי דמי השכירות המשולמים ובכך לא יצטרך לשלם מס הכנסה על שכירות עד לגובה של 7,500 שקל לחודש במקום 5,470 שקל כיום - מה שיאפשר הטבה של אלפי שקלים בשנה". 
לדברי מאיר וידר, מנכל וידר משכנתאות: "הורדת המיסוי על שכירות לבעלי נכסים צפויה להוריד את מחירי השכירות ולמתן את עליית המחירים בשוק השכירויות". אולם, מזהיר וידר, מדובר בחרב פפיות - אכן הורדת המיסוי צפויה לעזור לבעלי הנכסים למתן את עליית המחירים בשוק השכירויות אך מנגד ההוזלה של המס על הכנסות משכירות תקטין את ההכנסות ממיסוי למדינה עצמה".
לסיום טען: "המדינה תצטרך למצוא מקורות הכנסה נוספים ותצטרך להעלות את המחירים על סל מוצרים אחר. נראה שאנחנו בדרך להמשך עליית מחירים במשק ואפילו עליה של המע"מ ומיסויים נוספים בתקופה הקרובה", אומר וידר.
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    אך הטמטום הטמאום במדינה הזאת לא יאמן
    דנה 05/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם האזרחים הוותיקים שאין להם איך לגמור את החודש? למה נותנים כסף למי שיש לו דירות ומרוויח כסף מזה? הלמדינת חלם הפכנו? עצוב אבל כן הטמטום חוגג הכסף מבוזבז פשוט לא ייאמן הזיה זו מחמאה
    סגור
  • 8.
    ומה עם מי שאין לו שירה ושוכר?
    לא רואים אותנו 05/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט עוצמים עיניים המדינה לא רק לעשירים!
    סגור
  • 7.
    תאשרו לפצל דירות , זה יוריד את המחירים
    יובל 05/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המון גרושים גרושות, אלמנים, צעירים וכו מחפשים דירות קטנות של חדר או שניים בשכירות זולה והמוצר הזה נדיר עד בלתי קיים בערים מסוימות, פיצול דירות באישור המדינה תוך הגדרה בחוק מהי דירת מינימום ראויה למגורים יפתור בעיות רבות
    סגור
  • 6.
    אתם רציניים? זה יעלה את מחירי השכירות ואסביר
    יובל 05/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משכיר שעד היום רצה להיות מתחת לרדאר של מס ההכנסה ללא חובת דיווח לא העלה את מחיר הדירה מעל 5200 שח, עכשיו יוכל להעלות את השכירות גם ל5800 מבלי לדווח וסביר שכך יעשה כי מחירי השכירויות עלו והוא לא העלה מחיר כדי לא לדווח, מכיר עשרות כאלה
    סגור
  • 5.
    זו הטבה רק לעשירים
    רונן 05/2023/10
    הגב לתגובה זו
    5 1
    למי יש דירה יחידה שמושכרת ב 7500 ש''ח. מכאן נובע שהשופטים והמחוקקים שוב כמו תמיד דואגים לעצמם ולקולגות שלהם .
    סגור
  • טען עוד
  • רק המחוקקים. אין קשר לשופטים (ל"ת)
    במקרה הזה 05/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    לא יעבוד
    וולף 05/2023/10
    הגב לתגובה זו
    4 1
    זה רק מדרבן את בעלי ההון לקנות עוד דירות ולהקפיץ את המחירים. השוק עושה את ההבדל של המחירים ולא המס. הם יקחו אותו לכיס שלהם ולא יורעדו מחיר בשקל. יש לנו בכנבת חבורת טמטמים
    סגור
  • 3.
    דירות להשכרה
    דיוה 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    10 1
    הדבר הכי חשוב שהמדינה צריכה לעשות זה לבנות דירות להשכרה למיעוטי יכולת, לזקנים ללא בית , כמו שהיו פעם בדיור ציבורי שממשלות הימין מחקו אותו. יש פנסיונרים שמוותרים על אוכל או תרופות בגלל שאין להם לשלם שכ"ד. תתעוררו!
    סגור
  • אתה כל כך צודק
    אוהד 05/2023/10
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אני נכה 100% נותנים 700שקל עזרה בשכירות
    סגור
  • 2.
    דירות בשכירות.
    ורד 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    8 0
    געול נפש איפה למו השוכרים שמשלמים מאות שקלים על דירות פח
    סגור
  • 1.
    לא ירד אפילו בשקל אחד.
    משה 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    קודם תדאגו להקים מאגר של משכירים ושוכרים. ושנית שדירות יהיו רשומים על בעליהם ולא בטריקים שטיקים. אם העלאת ריבית בנק ישראל אין סיכוי שהמחיר ירד רק יעלה. ואם חוק מחרבנה כזה הם ירויחו עוד יותר. ושלישית תעשו רישום של דירות מפוצלות. רביעית שהתשלום עבור השכירות לא יהיה במזומן. דורשים סכום גבוה במזומן חלק משחירים וחלק רושמים כהכנסה. שוק לבן על שחור.
    סגור
  • נראה שאתה סתם ממורמר
    נאור 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז כך לשני המגיבים משה וורד, דבר ראשון לא היה דרישה או חוק למס על שכירות מקום המדינה,חוק לא כדאי!למעט נכסי יוקרה. מחר גם יחוקקו מס קניה על רכב יד שניה זה לא רלוונטי אם אים רפורמה מסודרת ולא חוק בודד שיעשה בעיות. לכן זה לא רלוונטי לגבות מס מכל דבר שגם כך גובים מס על דירה שנקנתה אז לשלם מס כפול? ממש לא רלוונטי או מס קניה והשבחה או מס משכירות ,עדיף גם לא לגבות כי זה יירד גם על המשכיר ,דבר נוסף המשכיר דורש לפי הביקוש מיקום ונתוני דירה, וגם לפי ראות עיניו, השוכר לא חייב לשכור בכל מקרה,וניתן גם לבצע משא מתן בהן המשכיר דורש מעל הממוצע בשוק, לכן זה שוק חופשי על בסיס מחיר ממוצע של שכירות ,ולפי דברייך את ממורמר עם המון טענות, אז תקנה דירה בלי להשכיר ואל תבוא בטענות, למגיבה הראשונה כולם רוצים דירה יפה ומשופצת אבל זה לא לפי בקשת השוכר לכן תחפשי דירה משופצת או לחלופין ראויה למגורים במחיר ממוצע לאלה שמשכירים דירות משופצות ויפות גם השכירות יפה, לכן חובה עלה המשכיר גם לשפץ מידי פעם ולא להשכיר דירה שאיננה ראויה למגורים, לגבי יופי יופי ועיצוב וגודל זה סיפור אחר לגבי כל דירה.
    סגור