כסף וצרכנות

המחירים במסעדות יעלו? זו המכה החדשה לענף

אמש מחירם של מוצרי חלב רבים עלו וכעת אנו מתמודדים עם עלייה נרחבת גם בקרב המוצרים המפוקחים וגם בקרב המוצרים הלא מפוקחים. היום מתברר כי תנובה הודיעה למסעדנים שעובדים עימה כי תעלה את מחיר מוצרי החלב הלא מפוקחים ב-4.6%
מערכת ice | 
מלצרות (צילום shutterstock)
אמש מחירם של מוצרי חלב רבים עלו וכעת אנו מתמודדים עם עלייה נרחבת גם בקרב המוצרים המפוקחים וגם בקרב המוצרים הלא מפוקחים. עם זאת, מתברר (באופן לא מאוד מפתיע) כי האזרח הממוצע הוא לא היחיד שנפגע מזה. היום מתגלה כי תנובה הודיעה למסעדנים שעובדים עימה כי תעלה את מחיר מוצרי החלב הלא מפוקחים ב-4.6%.
על פי כלכליסט, החברה הסבירה ללקוחותיה כי ההתייקרות נובעת מעלייה במחיר החלב הגולמי, לצד סיבות נוספות באותו אופי. למשל, מחיר החלב שהיא מייצרת הוא מחצית מעלות הייצור הכוללת שלה ולכן החברה טוענת כי נוספו להוצאותיה כ-450 מיליון שקל בעלויות ישירות, לצד עלייה במחירי הדלק, מים, אנרגייה ועוד.
אז מה זה אומר עבור המסעדנים השונים? ובכן, המחירים כאמור יעלו בעד כ-5% ולכן חמאה של 2 ק"ג תעלה 156, שמנת מתוקה 42% של 4 ליטר תעלה 86 שקל, גבינה לבנה 5% של 2 ק"ג תעלה 30.3 שקל והרשימה רק מתארכת. גם המוצרים בפיקוח עלו וכעת המסעדנים ישלמו על חלב 3% של 9 ליטר כמעט 45 שקל.
לצד חברת תנובה, ספקית נוספת בשם "משק החלב" מעלה את המחירים בכ-10%, גם עבור הצרכן וגם עבור המסעדנים. אז האם אנחנו עתידים לראות עלייה נוספת במחירים שמודפסים על גבי התפריט במסעדות שאנחנו הכי אוהבים? טרם יש תגובה כזו מצידם אבל בהסתמך על העבר, זה כנראה בלתי נמנע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה