כסף וצרכנות

שיין נגד הקונגרס האמריקני: במה תשקיע 70 מיליון דולר?

העמוד הרשמי של שיין באינסטגרם שיתף סרטון הסברה, בו תויג אך ורק החשבון האמריקני של החברה בו היא מכריזה כי החברה תשקיע 70 מיליון דולר לפרק זמן של חמש השנים הבאות כדי לתמוך בספקיות הייצור, בעובדים והמשפחות שלהם
מערכת ice | 
אתר SHEIN (צילום freepik, מתוך אתר shein)

לפני מספר חודשים פורסם סרט דוקומנטרי על ענקית האופנה שיין (Shein), אתר אופנה הרביעי בגודלו בהורדות בארה"ב. הסרט תיאר כיצד החבר המתייחסת באופן מחפיר לעובדים בסין והדבר עורר ביקורת ציבורית רחבה שהגיעה עד לדלת הקונגרס האמריקני.

שלשום (שני) דווח כי לאור התלונות הרבות על החברה, הקונגרס החל לדחוק בה בדרכיו שלו. כ-22 נציגים העבירו מכתב מסודר לרשות לניירות ערך ובו הם דרשו שהחברה תאשר מול הרשות כי החברה לא מייצרת ופועלת בעזרת שימוש בכוח אדם תחת כפייה. המדינה אף אסרה כל ייבוא מאזור ספציפי בסין בו ישנו חשד כי קיימת העסקה תחת כפייה.

 

יממה בלבד לאחר שהמכתב שוגר, העמוד הרשמי של שיין באינסטגרם שיתף סרטון הסברה, בו תויג אך ורק החשבון האמריקני של החברה (יש לציין כי יש לחברה חשבון ייעודי לתושבי ברזיל, איחוד האמירויות ועוד). הסרטון מכריז בבהירות כי החברה תשקיע 70 מיליון דולר לפרק זמן של חמש השנים הבאות כדי לתמוך בספקיות הייצור, בעובדים והמשפחות שלהם.
בסרטון נאמר: "בשיין אנחנו מסורים לעובדים שלנו באותה מידה כמו למוצרים שלנו. זו הסיבה שנשקיע 70 מיליון דולר בחמש השנים הקרובות כדי לתמוך בספקיות, בעובדים ובמשפחות שלהם. 10 מיליון דולר מסכום זה יושקע במגורים ומתחמי רווחה עבור העובדים במפעלים. המתחמים יכללו אזורי כושר, פנאי, הסעדה ועוד. המתחמים הללו יהיו חינמיים לגמרי לכל העובדים שמייצרים רק את מוצרי החברה".
וזה ממש לא נגמר כאן: "נשים בצד יותר מ-5 מיליון דולר כדי להקים 60 מרכזי יום לילדים בגילים 5-16 של עובדי החברה". נשים לב במקרה זה לעקרון מפתח - כל התנאים הללו רלוונטיים עבור העובדים שעומלים אך ורק על מוצריה של שיין. עם זאת, שיין ממש לא מוכרת רק את המוצרים שלה וכפי שרבים יודעים ניתן למצוא מוצרים זהים באתר שלה לאלו באתרים אחרים, כמו אליאקספרס.
התגובות של העוקבים לא איחרו להגיע ורובן המכריע מעידות על חוסר אמונה בחברה. מגיבה אחת רשמה: "אני לא מאמינה לכם, אבל ניסיון נחמד". מנגד, רבים גם העידו על צביעות רבה היות שבדיוק אותם אנשים שלא מאמינים לחברה, עדיין מזמינים ממנה ועוקבים אחרי העמודים שלה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה