כסף וצרכנות

צ'ארלי מאנגר חושף למה ברקשייר מחזיקה 88 מיליארד דולר במזומן

מדוע אחד המשקיעים המפורסמים בעולם לא יכול להרשות לעצמו לשים כסף על כל סטארטאפ קטן ומבטיח? 
מערכת ice | 
צ'ארלי מאנגר, ברקשייר האת'וויי (צילום shutterstock, pixabay)
"בכל חיי הבוגרים, מעולם לא אגרתי מזומנים בהמתנה לתנאים טובים יותר", אמר המשקיע האגדי צ'ארלי מאנגר בראיון בסוף 2022. "פשוט השקעתי בדבר הכי טוב שיכולתי למצוא".
עם זאת, שותפו של וורן באפט הודה שברקשייר האת'ווי יושבת על מיליארדי דולרים במזומן. הסיבה היא לא שבאפט ומאנגר חושבים שהם יכולים לחכות לתזמון בו המניות יהיו זולות עוד יותר 
במקום זאת, מאנגר בן ה-99 אמר בישירות שברקשייר לא קונה שום דבר "כי אין שום דבר שאנחנו יכולים לסבול לקנות". זו אמירה מדהימה, כאשר אפילו עם ירידה בבורסה שתגרום ככל הנראה לעשרות או מאות מניות נסחרות להגיע למחירי מציאה, המשקיעים המפורסמים ביותר בעולם אינם מתפתים לצלול פנימה.

ברקשייר האת'וויי - וכל חברת השקעות אחרת - מוגבלת במה שהיא יכול לעשות. על פי חוק, מוסדות פיננסיים גדולים ומשקיעים מיליארדרים לא יכולים לקנות יותר מ-5% מחברה מבלי להגיש תביעה 13-D כבעלים  לרשות ניירות ערך וכל כאבי הראש הנלווים לכך.
זה בעצם מונע מבאפט השקעות במיקרו-קאפ - אלא אם כן ברקשייר האת'וויי תחליט לעבור את כל משוכות הרגולציה האלה. וגם אם החברה תבחר לעשות זאת, ותגלה הזדמנות של פי 10, היתרון בקושי יהיה מורגש לברקשייר האת'וויי. אם נתח של 2 מיליון דולר יהפוך ל-20 מיליון דולר, זה לא יזיז את המחט לחברה שגובה מדי שנה דיבידנדים של מאות מיליוני דולרים מהמניות שלה בקוקה קולה בלבד.
אבל עבור משקיעים רגילים, זה סיפור אחר. עולם ההשקעות בסטארט-אפים - שהיה סגור חוקית למשקיעים יומיומיים במשך עשרות שנים - פתוח כעת להמונים. חברות כמו StartEngine, למשל, מאפשרות למשקיעים יומיומיים להשקיע סכומים קטנים בסטארט-אפים בעלי צמיחה גבוהה ופוטנציאליים לנצל את אופי הסיכון הגבוה והתגמול הגבוה של השקעות סטארט-אפ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה