כסף וצרכנות

ביטוח לאומי חילק 5.25 מיליארד שקל: הציבור הוזמן לגלות

המוסד לביטוח לאומי קיים כנס ראשון מסוגו לעמותה העוסקת במוגבלויות שונות ולציבור הרחב הכולל בתוכו מעגלי שיח ומענה לצרכי היום-יום סביב שולחנות עגולים שמטרתו לקיים שיח ישיר, שקוף ופתוח עם הציבור וכך גם להעלות את רמת השירות וקבלת רעיונות לשיפור
מערכת ice |  3
מענקים (צילום freepik, shutterstock)
המוסד לביטוח לאומי כמי שאמון על ההיבטים הסוציאליים והחברתיים בישראל, קיים לראשונה מאז 2015 כנס לעמותות ואנשים עם מוגבלויות ובאופן ייחודי הוזמנו אליו לא רק עמותות וארגונים העוסקים במוגבלויות שונות, אלא לפגוש את האנשים הפרטיים מהציבור הרחב. כדי לשמוע מקרוב על אתגריהם בקבלת השירות הביטוח הלאומי. במטרה להכיר את צורכי הציבור מקרוב במטרה לתת מענה איכותי יותר בעתיד. 
בעקבות הפרסומים אודות המיזם בתקשורת וברשתות החברתיות הגיעו היום מאות אנשים לכנס שנערך בבנייני האומה בירושלים ובו נכחו, בין היתר, עמותות אילן, יד לילד המיוחד, האגודה למלחמה בסרטן ועוד. בכנס עדכנו את הציבור בשינויים בחוק, ושדרוג השירות, אבל לא רק. עיקר הכנס סבב סביב מעגלי השיח. אלו נערכו סביב שולחנות עגולים בשיתוף עם נציגי העמותות, ארגונים, אנשים עם מוגבלויות ונציגי הביטוח הלאומי. בין הנושאים שדנו בהם היו: ועדות רפואיות, פיתוחים טכנולוגיים, ניידות, שיקום מקצועי, מחלות פרוגרסיביות ועוד.
בכנס חיכתה למבקרים גם הפתעה מוזיקלית. הופעה של להקת 'גדולים במדים' המורכבת מחיילים בעלי צרכים מיוחדים. שר העבודה והרווחה מר יואב בן צור, נאם את דברי פתיחה והבטיח את המשך השיח הפתוח עם הציבור, וכן קידום נושא שילוב אנשים עם מוגבלויות. לאחר מכן נאמה ירונה שלום, ממלאת מקום מנכ"ל ביטוח לאומי – דיברה על התפתחות החקיקה, מיצוי זכויות, שיקום מקצועי וציינה כי מעל 5.25 מיליארד שקל שולמו בקצבאות הנכות. כמו כן, דוברת ביטוח לאומי, מיכאלה כהן, סיפרה על השיפורים במערך ההסברה, הרשתות החברתיות וערוצי השירות ובניהם: צ'אט אנושי, צ'אט בוטים וכיו"ב. 
בין באי הכנס פגשנו גם את גב' נאוה דגן, נפגעת פוליו שמתניידת בכיסא גלגלים, והגיעה מעפולה במיוחד לכנס בירושלים. היא הגיעה בעקבות הפרסומים ברשתות אודות הכנס. "מאחר ורציתי להשמיע את קולי בנושא הפוליו, כשחלקינו נפגענו כתוצאה מחיסון ראשוני כשארה"ב עשתה את הניסיונות בארץ ישראל. המדינה אישרה קצבאות לנפגעי הפוליו ולכן חושבת שמגיע להם עובד זר ע"ח המדינה. אני באה להשמיע את כאבנו ולהציף את הצרכים שלנו בפני גורמי המקצוע".
דוגמה לדיון חשוב התקיים במעגל שיח בנושא ה"וועדות הרפואיות" שהיה מלא עד אפס מקום. בדיון נכחה נציגה מאגף שיקום, מנהלי סניפים, עו"ד ויועץ משפטי של ארגוני נכים, ורופאים מהוועדות הרפואיות וכמובן נציגי הקהל הרחב. הקהל שהתבקש לשאול שאלות את הצוות המקצועי קיבל מענה מקצועי ממקור ראשון. לשאלה בנוגע לספר הליקויים, נאמר ע"י ד'ר גולדשמידט כי "אנו מנסים לשנות את ספר הליקויים שנרשם ב-1956 לראשונה. באופן עקרוני שונו בשש השנים האחרונות הרבה סעיפים זה תהליך שלוקח זמן". נציגת הביטוח הלאומי הדגישה ש"אומנם לא יצא פיזית ספר ליקויים חדש אך יש סעיפים חדשים שכולם מודעים אליהם".
לגבי תחילת הדיון בתיקי המבוטחים ענתה כי: "הועדה מתחילה את עבודתה לפני השיח עם המבוטח ואף אחרי. במקרים ספציפיים תשמח לקבל זאת באופן ספציפי ואף המייל שלה מפורסם". אחד המשתתפים ראה לנכון דווקא להודות. "תודה רבה שהכנסתם אפשרות של הקלטה של השיח בוועדה". במעגל עלה גם נושא עליית הפרוטוקולים וחוות הדעת לאתרים. הדברים נרשמו ונלקחו לטיפול הדרגים הגבוהים של ביטוח לאומי. 
יואב בן צור שר העבודה: ״כחברה מוסרית במדינה מתוקנת חובה עלינו לשנות את התפיסה המוטעית של חלק מהחברה, כי אנשים עם מוגבלות לא חלק ממעגל העבודה. מוגבלות אינה מגבלה ולכל אדם יש את הפוטנציאל להצליח להשתלב בחברה ובשוק העבודה בידנו להשפיע על דעת הקהל ולפעול למען שילובם בעבודה מכובדת והולמת. כדי לבנות תרבות עשירה וחברה טובה ומפותחת אנו מוכרחים לארוג מרקם תרבותי שכלל האזרחים לוקחים בו חלק ללא יוצא דופן. כשר האמון על מוסד הביטוח לאומי, אני גאה בעובדים אשר עושים מאמצים כבירים בכדי להעניק לאנשים עם מוגבלות כלים וסיוע בכדי לשלבם בשוק העבודה ולהקל עליהם את הסתגלות במקום עבודתם. בעבודה מרובה ובמסירות נפש עצומה הבאתם אור ומזור לאלפי בתים שבזכותכם יכולים לחיות חיים נורמטיביים מתוך כבוד ורווחה כלכלית״.
ירונה שלום, מ"מ ירונה שלום: ״כחלק בלתי נפרד מהמדיניות של הביטוח הלאומי, חשוב לנו לייצר שיח שוטף וישיר עם הציבור, אנחנו מאמינים בלב שלם שבשותפות ניתן להשיג יותר. היום הזה הוא סנונית ראשונה של הביטוח הלאומי בפעילות ישירה עם הקהילה ואנו עתידים לקיים מפגשים שכאלה גם בהמשך. כנסים דומים שיהיו גם בעתיד נותנים כוח וחיזוק האמון בין עמותות, ארגונים, האזרחים ועובדי הביטוח הלאומי שעובדים לילות כימים כדי לשפר יום יום את השירות והמפגש האנושי הוא הבסיס לקידום חקיקה, לשיתופי פעולה ויצירת שיח פורה ומפרה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    וועדת רפואית
    עילום שם 04/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם בן אדם בא עם אישור ומסמכים אחרים של מצבו וגם החמרת מצב מהרופא המטפל למה הוועדה לא אישור לו לשבת קיצבה ניידות
    סגור
  • 2.
    לו היה לי מטוס הייתי מתרסק על בניין ביטוח לאומי
    אמיר 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גוף פושע שצריך להעמיד חלק מרופאיו ופקידיו מול כיתת יורים ולהעביר לאוטומט.לא יעזרו כל הנסיונות לציירו באור לבן
    סגור
  • 1.
    כמה חילקו זה פחות מעניין, כמה קיבלו וכמה שקע אצלם בדרך?
    Dude 04/2023/23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עושים עבודת קודש, אבל מעניין מה התקציבים שהולכים על המנגנון האדיר הזה. מדינות אחדות גילו שיותר זול פשוט לשלם קצבאות לכל האזרחים מאשר להחזיק ארגון מסועף ויקר לפיקוח על הקצבאות.
    סגור