כסף וצרכנות

לקראת פסח: כמה כסף הוציאו הישראלים בהכנות לחג?

אריאל גנוט, מנכ"ל גמא: "מעניין יהיה לראות האם ימי חול המועד יהיו ימי 'קניות' שיטיבו עם העסקים, או שהציבור הישראלי יבחר לצאת לטבע ולטייל"
מערכת ice | 
סל קניות לחג הפסח (צילום shutterstock)
חברת גמא ניהול וסליקה, מקבוצת הפניקס, מביאה נתונים עדכניים על הצריכה בישראל בכרטיסי אשראי המראים על מגמות מעורבות בצריכה בתקופת ההכנות לחג הפסח השנה ביחס לשנה שעברה. בבדיקה נבדקו הקניות בארבעת השבועות האחרונים - המסתיימים שבוע לפני חג הפסחביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
ענפים בהם נרשמה עליה במחזורי הקניות:
- ענף המתנות והמוצרים לבית – נרשמה עלייה של כ-11%, ירידה בגובה קנייה ממוצע של כ-3% מ-148 שקל ל-143 שקל לקנייה ממוצעת בענף.
- ענף הקוסמטיקה - נרשמה עלייה של כ-5% במחזור הקניות, עלייה בגובה קנייה ממוצע של כ- 3% מ-308 שקל ל-316 שקל לקנייה ממוצעת בענף.
- ענף המחשבים - נרשמה עליה של כ-17% במחזור הקניות, גובה קנייה ממוצע - ללא שינוי כ-308 שקל לקנייה ממוצעת בענף.
ענפים בהם נרשמה ירידה במחזורי הקניות:
- ענף האופנה וההנעלה - נרשמה ירידה של כ- 2% במחזור הקניות. גובה קנייה ממוצע ירד ב-5%. מ-198 שקל ל-188 שקל לקנייה ממוצעת בענף.
- ענף החשמל והאלקטרוניקה - נרשמה ירידה של כ-8% במחזור, ירידה גם בגובה הקנייה ממוצע של כ-2% מ-1,292 שקל ל-1,266 שקל לקנייה ממוצעת בענף.
אריאל גנוט, מנכ"ל גמא: "אנו רואים שהציבור הישראלי נערך לקראת חג הפסח ומבצע רכישות בכרטיסי אשראי לקראת החג, ישנם ענפים שחווים ירידה בקניות אל מול השנה שעברה וישנם ענפים שבהם אנו רואים עליה בצריכה. מעניין יהיה לראות האם ימי חול המועד יהיו ימי 'קניות' שיטיבו עם העסקים או שהציבור הישראלי יבחר לצאת לטבע ולטייל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה