כסף וצרכנות

קרב על מיליארדים בין משרדי הממשלה: "מדובר בהשתלטות"

במהלך שדוחף השר המושעה דרעי ע"י מחליפו מלכיאלי, תועבר "הקרן לשמירת ניקיון" מהמשרד להגנת הסביבה למשרד הפנים. המשמעות: אחריות על מיליארדי שקלים.

מערכת ice | 
הטמנת זבל (צילום המשרד להגנת הסביבה)
לאחר שבוטל המס על הכלים החד פעמיים, כעת המשרד להגנת הסביבה עלול להפסיד קרב נוסף, והפעם את השליטה על "הקרן לשמירת ניקיון" שבה ישנו תקציב מוערך של 3.2 מיליארד שקלים. עוד בהסכמים הקואליציוניים, דובר על שליטה משותפת של משרדה של סילמן עם משרדו של מיכאל מלכיאלי (ממלא מקומו של דרעי).
על פי המתווה, למשרד הפנים יהיה רוב בחבר המנהלים של הקרן, כך שלמעשה אותם המיליארדים יהיו שייכים למלכיאלי. הדיון בנושא התקיים היום (ראשון) בישיבת הממשלה, כאשר שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', תומך במהלך. 
מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, אמר לקראת ישיבת הממשלה הבוקר והדיון בנושא: "אנחנו מתנגדים לכך נחרצות. אם ההחלטה תעבור, הנגב צריך להיערך להמשך נסיעה של אלפי משאיות זבל דרומה, הגדלת ההטמנה בישראל ומימון של הרשויות המקומיות לנושאים שונים – אבל לא לצורכי קידום שוק הפסולת. למשרד הפנים אין את הידע המקצועי, האחריות והסמכות לניהול מדיניות הפסולת של ישראל".

עוד הוסיף, "אנחנו מתנגדים נחרצות להצעת ההחלטה של שר הפנים ורואים בה השתלטות של משרד הפנים על כספי קרן הניקיון אשר לא רק שלא תקדם את מטרות הקרן והטיפול בפסולת מדינת ישראל אלא אף תפגע בהן פגיעה קשה. הצעת ההחלטה הועברה לייעוץ המשפטי במשרד ללא שום ניסיון לתיאום והגעה להסכמות וללא כל דיון מקצועי עם אנשי במשרד."
לסיום אמר סמט, "כספי חשבון ההטמנה בקרן הניקיון הם כלי העבודה התקציבי הבלעדי למימוש יעדי המדיניות לטיפול בפסולת לצמצום ההטמנה באמצעות הקמת תשתיות מתקדמות ופעולות להפחתה, מיחזור והשבה של פסולת."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה